۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از محل بودجه امسال در اختیار این سازمان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شهرک های صنعتی کشور تصویب شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، علی رسولیان در دیدار با سرمایه گذاران شهرک های صنعتی ساوه اظهار داشت: در پایان سال ۱۳۹۹ این سازمان ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی هزینه کرده بود که این اعتبار در سال گذشته با بیش از سه برابر به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمک هزینه دولت برای تکمیل زیرساخت ها با ۱.۵ برابر افزایش به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید افزود: در سال جاری نیز این سازمان در این راستا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده تا برای سهولت کار سرمایه گذاران در امر تولید هزینه شود.

رسولیان با بیان اینکه تامین برق و آب در شهرک های صنعتی یکی از چالش های پیش رو است اضافه کرد: با حمایت های دولت برای رفع این مشکلات مقرر شده امسال ۵۰ درصد درآمد وزارت نیرو از محل افزایش قیمت برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی برای تکمیل زیرساخت برق آن ها هزینه شود.

وی یادآور شد: در راستای رفع مشکلات آب مورد نیاز این شهرک ها نیز درصدد هستیم از پساب تصفیه شده شهری استفاده شود که هم اکنون در استان های مختلف از جمله تهران و مرکزی اقدامات لازم برای خرید این محصول انجام شده است.

رسولیان گفت: مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان های مامونیه و ساوه نیز از محل این راهکارها طی ۲ تا سه سال آینده مرتفع می شود.

رفع کمبود نیروی کار در ساوه لازمه توسعه و حمایت از تولید است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نرخ بیکاری، مشکلات مسکن کارگران، تامین آب و برق چهار چالش محوری پیش روی صنایع ساوه و زرندیه است.

حجت الاسلام محمد سبزی یادآور شد: انتطار می رود دولت با در اختیار قرار دادن رایگان زمین به سرمایه گذاران آنان را برای رفع مشکل مسکن کارگران و در نهایت حل چالش کمبود نیروی کار یاری کند.

وی اضافه کرد: در خصوص رفع مشکل آب صنایع شهرستان ساوه نیز هم امکان تصفیه ۷۰۰ لیتر در ثانیه پساب دراین شهرستان وجود دارد که می توان طی خرید آن با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران این مشکل را حل کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس یادآور شد: هم اکنون ۸۰ لیتر در ثانیه پساب در این شهرستان تصفیه می شود که آماده واگذاری به شهرک های صنعتی است.

فرماندار ساوه نیز در این دیدار گفت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب های مهم صنعت کشور دارای یک شهر صنعتی (شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه) زیر نظر بنیاد مستضعفان و سه شهرک صنعتی زیر نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

مهدی الیاسی افزود: هم اکنون در مجموع در این شهرستان ۶۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که سه شهرک صنعتی ساوه با مشکلات مختلفی در حوزه زیرساخت ها مواجه هستند و لازم است با مشارکت بین بخشی این چالش ها مرتفع شود.

کد خبر 63303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =