افزایش ۱۴ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از گمرکات این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، علیرضا صدیقی‌راد افزود: ۲۳۰ هزار و ۴۶۸ تن کالا امسال از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این کالاها امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌است.

وی افزود: این کالاها به ارزش ۱۳۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۷۳ دلار به مقصد ۵۲ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: انواع هیدروکربن، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد عمده کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان به خارج از کشور بوده‌است.

صدیقی‌راد اظهار داشت: ۴۲ هزار و ۹۵۶ تن کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۳۲ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۶ و ۹۹ درصد افزایش یافته‌ است.

وی افزود: این کالاها از مبدا ۳۸ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و آلمان به استان مرکزی وارد شده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌است.

صدیقی‌راد گفت: ۹۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و ۳۵۵ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که تعداد این پرونده‌ها ۴۰ درصد کاهش و ارزش آنها ۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: لوازم خانگی برقی و غیربرقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در استان مرکزی بوده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: میزان مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵۲ درصد افزایش یافته‌است.

صدیقی‌راد گفت: گمرکات استان مرکزی در ۲ ماه امسال ۷۴۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۴۹ هزار ریال در آمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ درصد افزایش یافته‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 63810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =