رشد ۷ درصدی ارزش معاملات فرابورس در هفته گذشته

بررسی مقایسه‌ای حجم و ارزش معاملات در پنج روز معاملاتی هفته گذشته نشان می‌دهد که حجم معاملات افزایش ۸۴ درصدی و ارزش معاملات رشد ۷ درصدی داشت.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از فرابورس ایران، طی هفته‌ منتهی به ۲۶ خردادماه در بازارهای فرابورس بیش از ۴۱ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه انواع دارایی مالی دادوستد شد. ارزش این مبادلات که در ۱.۹ میلیون نوبت ثبت شد، بیش از ۳۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

بررسی مقایسه‌ای حجم و ارزش معاملات در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته نشان می‌دهد که حجم معاملات افزایش ۸۴ درصدی و ارزش معاملات رشد ۷ درصدی داشت. میزان نوبت معاملات نیز ۷۷ درصد زیاد شد.

رتبه‌بندی بازارهای سهامی فرابورس از لحاظ ارزش معاملات نشان می‌دهد طی این مدت بازار اول با معاملاتی به ارزش ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشته و رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

گفتنی است ارزش معاملات این بازار نسبت به هفته ماقبل نیز رشد ۱۱۱ درصدی داشته‌است.

بازار پایه نیز طی این مدت با معاملاتی به ارزش ۴هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات این بازار رشد ۷۸ درصدی داشته‌است.

در بازار دوم هم معاملاتی به ارزش ۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان ثبت شد که ۷۲ درصد نسبت به هفته ماقبل بیشتر شده‌است.

گفتنی است طی هفته گذشته ارزش معاملات بازار مشتقه هم رشدی چشم‌گیر داشت. در این بازار طی ۵ روز معاملاتی بیش از ۷۶ میلیارد تومان دادوستد به ثبت رسید که افزایش ۱۶۳ درصدی را به ثبت رساند.

این گزارش حاکی است بازار ابزارهای نوین‌مالی در هفته‌گذشته ارزش معاملاتی ۳۱۳ هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد که رشد ۴ درصدی داشت.

در این بازار دادوستدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله رشد ۹۱ درصدی نسبت به هفته دوم خرداد ماه را تجربه کرد. به این ترتیب که ارزش معاملات ETF ها طی این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین معاملات اوراق تسهیلات مسکن هم ۴۶ درصد بیشتر شد. در این مدت ۶۴ میلیارد تومان اوراق تسه در بازار خرید و فروش شد.

در مجموع طی هفته‌ای که گذشت بیش از ۱۳هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بود.

گفتنی است ۵ گروه بیش از ۴۲ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند. سرمایه گذاری‌ها، بانک‌ها، انبوه‌سازی، محصولات غذایی و خودرو طی این مدت با ارزش معاملاتی نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات خرد را ثبت کردند.

در پایان هفته‌ای که گذشت شاخص کل فرابورس با کاهش ۳ درصدی مواجه شد و در سطح ۲۷ هزار و ۹۹۴ قرار گرفت. همچنین ارزش بازار فرابورس هم کاهشی مختصر را تجربه کرد و با افت ۲.۸ درصدی در سطح ۲.۶ میلیون میلیارد تومان قرارگرفت.

کد خبر 64260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =