رونق اقتصادی بخش کشاورزی در گرو افزایش تولید صادرات‌محور

رییس اتاق تعاون ایران اعلام‌کرد: افزایش تولید صادرات‌محور در رونق بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور اثرگذار است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «بهمن عبدالهی» امروز (یکشنبه) در نشست مدیران و مسوولان اتحادیه‌های تعاونی‌های سراسری بخش کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از کلیدی ترین و مهمترین وزارتخانه های کشور، در حوزه تولید نقش مهمی دارد اما در چهار ماه و نیم گذشته با توجه به اهمیت و جایگاه مهمش در تامین امنیت غذایی بدون وزیر اداره شده است.

رییس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: تامین امنیت غذایی یک کشور با جمعیتی افزون بر ۸۵ میلیون نفر بسیار مهم است، زیرا امنیت غذایی حساس ترین مسائل کشور است و در این بخش وزارت جهادکشاورزی نقش بسیار مهی دارد و با برنامه ریزی دقیق و بهینه سازی می توان به خودکفایی در حوزه امنیت غذایی دست یافت.

به گفته وی، توسعه صادرات در کشور با توجه به اقلیم ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین با برنامه دقیق و بهینه سازی می‌توانیم به خودکفایی در حوزه امنیت غذایی برسیم.

وی ادامه‌داد: در بخش کشاورزی افزایش شاخص تولید، تولید ناخالص داخلی و توسعه کشاورزی منجر به افزایش تولید می شود که در نتیجه در رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

عبدالهی تصریح‌کرد: توسعه صادرات در کشور با توجه به اقلیم ایران و از سوی دیگر تامین و تولید انواع مواد غذایی مطلوب بسیار اهمیت دارد و با تامین نهاده های مورد نیاز می‌توان به افزایش صادرات دست یافت.

وی اضافه‌کرد: به‌تازگی یکی از کارها تاسیس مرکز تجاری در مسکو بود، در صورتی که بتوان مواد مورد نیاز روسیه را تامین کرد شاهد صادرات به این کشور خواهیم شد. البته در اطراف ما عراق و افغانستان هم ظرفیت صادراتی خوبی دارند.

رییس اتاق تعاون افزود: اکنون ۵۵ درصد تولیدات کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام می شود که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

کد خبر 64295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =