افزایش حجم مبادلات ایران و برزیل با برگزاری نمایشگاه آگروفود

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: بنابر مذاکرات دو جانبه میان بخش‌های خصوصی و دولتی کشورمان با شرکت‌های برزیلی حاضر در نمایشگاه اگروفود، امیدواریم که شاهد افزایش حجم مراودات تجاری میان دو کشور باشیم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، «سید فخرالدین عامریان» با اشاره به حضور ۱۰ مجموعه برزیلی در پاویون برزیل نمایشگاه بین المللی اگروفود، اظهار داشت: پاویون برزیل امسال جزو شلوغ ترین فضاهای نمایشگاهی بود و بخش های دولتی و خصوصی با حضور در این پاویون در راستای تعریف همکاری مشترک با ۱۰ شرکت و یک انجمن حاضر در نمایشگاه در پایویون برزیل به گفت و گو نشستند.

وی افزود: در این نمایشگاه شرکت هایی مرتبط با تجارت قهوه، ذرت، سویا، گندم، مرغ، گوشت و نهاده های دامی حضور داشتند و حضور دو بانک برزیلی برای تسهیل امور مالی تجار ایرانی و برزیلی دارای اهمیت بوده و نویدبخش تقویت روابط دو کشور در چارچوب همکاری های اقتصادی با لحاظ رفع مشکلات حوزه های تبادلات مالی خواهد بود.

رییس اتاق ایران و برزیل با اشاره به حضور انجمن ماشین آلات کشاورزی، تصریح‌کرد: امسال در پایون برزیل در راستای همکاری دو کشور در حوزه ماشین آلات کشاورزی نشست های مشترک میان روسای اتحادیه باغداران، اتحادیه ماشین آلات کشاورزی و انجمن کشاورزی ایران با انجمن کشاورزی برزیل برگزار شد.

وی افزود: گفت و گوهای تخصصی میان اعضای اتحادیه و انجمن برزیلی در این چند روز در محل اتاق مشترک تداوم یافت و مقرر شد تا ضمن امضای تفاهم نامه های همکاری میان اتحادیه و انجمن های ایران و برزیل، نیازها و توانمندی های هر دو کشور در حوزه ماشین آلات کشاورزی احصاء و تبادل شود و جلسات مذاکرات تجاری برای تامین ماشین آلات به روز کشاورزی از برزیل و صادرات فناوری و قطعات ساخت ایران به برزیل آغاز شود تا شاهد شکل گیری رشد تبادلات تجاری در این حوزه باشیم.

عامریان تاکید کرد: حضور در نمایشگاه ها و تنظیم مذاکرات تجاری میان بخش خصوصی و و دولتی ایران و برزیل و جلسات B۲B و اعزام هیات‌های تجاری در اولویت این اتاق بوده و تداوم خواهد داشت، هر چند که به‌دلیل بُعد مسافت میان دو کشور تلاش می کنیم تا در بستری مناسب زمینه گفت و گوهای برخط تجاری را فراهم کنیم.

کد خبر 64378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =