جهش ۲ برابری هرمزگان برای پرورش ماهی در قفس تا پایان امسال

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در این استان تا پایان امسال همچون سال گذشته ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مسعود بارانی افزود: سال گذشته ظرفیت تولید ماهی در قفس‌های دریایی در این استان تقریبا به ۱۰ هزار تُن رسید که چشم انداز پرورش و تولید ماهی در قفس در سال ۱۴۰۲ به گونه‌ای ترسیم شده که شاهد افزایش ۲ برابری این میزان باشیم.

وی گفت: ظرفیت تولید در این بخش سال ۱۴۰۰ تقریبا پنج هزار تُن بود که طی یک سالی که گذشت میزان ظرفیت تولید به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و برنامه امسال هم با همت و تلاش مردم و مسوولان افزایش ۲ برابری ظرفیت فعلی بوده که به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار داشت: هم اینک تعداد قفس‌ها در استخرهای پرورش ماهی در دریا به ۱۱۰ قفس رسیده است و لزوم افزایش مطلوب در این بخش را به مدیران مربوط تاکید کرده‌ایم.

بارانی گفت: بومی‌سازی قفس‌های دریایی را مورد توجه قرار دادیم و در همین راستا از قفس‌های ساخته شده در شرکت‌های داخلی بهره‌برداری می شود که گام مطلوبی برای آغاز فصلی نو در استفاده از توانمندی جوانان کشورمان در مسیر افزایش تولید به شمار می‌رود.

استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.

پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان با ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره در یک دهه‌ اخیر به عنوان تجارتی پرسود و کم‌هزینه در بین انواع صیدها با استقبال صیادان و ساحل‌نشینان روبرو شده، به طوری که امروز در بین استان‌های ساحلی این نوع صید مقام نخست را در اختیار دارند.

این استان با داشتن ۳۱ هزار کیلومترمربع وسعت در سطح جزیره و دریا، منحصر به فردترین استان در تولید وپرورش ماهی بوده که شمار زیادی از صیادان قدیمی نیز به جای صید در دریا به پرورش ماهی در قفس رو آورده؛ چراکه معتقدند ضمن کاهش هزینه‌های فراوان صید، ماهی رها شده در این استخرهای دریایی به صورت تضمینی برداشت می‌شود.

هرمزگان همچنین با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۵۰ هزار تُن در سال رکوردار تولیدات شیلات کشور و همچنین قطب محصولات شیلاتی کشور است.

هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۳۳۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

کد خبر 65206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =