اعزام رایزن بازرگانی به برزیل در آینده‌ای نزدیک

سرپرست سازمان توسعه تجارت از انتخاب رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در برزیل خبر داد و گفت: رایزن بازرگانی ایران بزودی به برزیل اعزام می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه تجارت، همایش معرفی فرصت های تجارت با برزیل در حوزه بهداشت و سلامت صبح امروز(سه شنبه)با حضور مهدی ضیغمی سرپرست سازمان توسعه تجارت، احمد فیروزی مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت، رئیس مرکز تجاری ایران در برزیل و جمعی از تجار و بازرگانان حوزه بهداشت و سلامت به میزبانی سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

ضیغمی در این همایش با اشاره به اهمیت تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین برای دولت و این سازمان، تصریح کرد: عقب ماندگی در تجارت با کشورهای حوزه آمریکای لاتین قابل توجیه نیست و با تمام سختی ها اعم از بعد مسافت، حمل کالا و نبود خط کشتیرانی باید تجارت ما با برزیل افزایش یابد.

معاون وزیر صمت با انتقاد از این موضوع که اکنون رابطه تجاری ما با برزیل فارغ از صادرات اوره و محصولات پتروشیمی بیشتر به واردات ختم می شود، گفت: سازمان توسعه تجارت اولویت خود را بازارهای جدید و صادرات گروه کالاهای متفاوت و جدید قرار داده است و امیدواریم که برزیل مقصد صادرات کالاهای دانش پایه ایرانی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از حضور شرکت ها در نمایشگاه های برزیل و سایر کشورهای قاره آمریکا حمایت می کند، گفت: در توسعه روابط تجاری با کشورها نباید به راهی که در سالهای گذشته رفته اند اکتفا کنیم و باید با نقشه راه جدید وارد بازارهای بین المللی شویم.

در ادامه احمد فیروزی مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت نیز گفت: این دومین همایش مرتبط با موضوع تجارت با برزیل در یکسال گذشته محسوب می شود. همایش قبلی جنبه عمومی داشت و در ادامه تصمیم گرفتیم همایش های تخصصی برای موضوعات مختلف مانند بهداشت و سلامت نیز برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برای تجارت برخوردار است و به همین علت اولین مرکز تجاری در این کشورها در برزیل افتتاح شد و اولین رایزن نیز به برزیل می رود.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد که حضور رایزن ما در برزیل و مرکز تجاری که در این کشور داریم، موجب رونق تجارت و افزایش صادرات ما به برزیل شود.

کد خبر 65219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =