معامله ۹۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی تجدیدپذیر در تابلوی سبز

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از ابتدای خرداد تا ۲۶ تیر در مجموع حدود ۹۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این تابلو معامله شده است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی افزود: حجم معاملات برای تحویل تیر ۵۵ میلیون کیلووات ساعت و برای تحویل مرداد ۳۶.۸ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی ادامه داد: براساس قوانین و مقررات موجود، همه مصرف‌کنندگان بالای یک مگاوات و ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی موظف به تامین بخشی از برق مصرفی خود از نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تیر ۱۴۰۲ بر اساس آمار بورس انرژی، ۲۰ مصرف کننده برق اقدام به خرید برق از تابلوی سبز کرده‌اند که از این میان ۱۱ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و ۹ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های توزیع بودند.

وی گفت: هفت نیروگاه خصوصی تجدیدپذیر در تیر ۱۴۰۲ اقدام به فروش برق در تابلوی سبز برق کرده‌اند، علاوه بر نیروگاه‌های خصوصی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) نیز در تابلوی سبز حضور دارد.

وی ادامه داد: معاملات برق مرداد نیز در مجموع تعداد ۱۴ شرکت اقدام به خرید برق کردند که از این میان ۷ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و ۷ شرکت دیگر از زیرمجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق بودند.

رجبی مشهدی افزود: علاوه بر ساتبا، ۱۴ نیروگاه خصوصی تجدیدپذیر نیز در این ماه اقدام به فروش برق در تابلوی سبز برق کردند.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکنون ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر را با امکان عرضه ۱۰۸ مگاوات ظرفیت در هر ساعت به بورس انرژی معرفی کرده است که از این میزان تعداد ۱۳ نیروگاه خورشیدی و ۳ نیروگاه بادی و ۱ نیروگاه برق آبی هستند.

کد خبر 65286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =