بررسی تهاتر نفت در مقابل گاز بغداد و تهران در پارلمان عراق

عضو کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق از تلاش این کمیسیون برای برگزاری جلسه درخصوص توافق اخیر کشورش با ایران برای تهاتر نفت در مقابل گاز خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، روزنامه الصباح نوشت که توافق تهران و بغداد برای تهاتر نفت در مقابل گاز با استقبال پارلمان عراق همراه بود به ویژه اینکه این توافق راه حلی برای پایان دادن به بحران برق این کشور در فصل تابستان است.

صباح صبحی، عضو کمیسیون نفت و انرژی در پارلمان عراق در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کرد: اجرای توافق نفتی با ایران تلاش مبارکی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق انجام داد به ویژه اینکه ما به میزان کافی ذخیره نفت سیاه داریم.

وی با بیان اینکه کمیسیون نفت و انرژی پیش از این اعلام کرده بود که برای حل بحران برق و مشکلات شهروندان نیاز مبرم به گاز داریم، خاطرنشان کرد: این کمیسیون تلاش می‌کند که نشستی با حضور مسئولان ذیربط برگزار کند تا مضمون توافق تهران و بغداد، فواید آن و مدت اجرای آن بررسی شود. این ها سوالاتی هستند که کمیسیون نفت و انرژی پارلمان جوابی برای آن ها ندارد و تنها در سطح رسانه ای اعلام شد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی گفت که راه حل هایی برای حل بحران برق از جمله راه حل های آنی، میان مدت و بلند مدت وضع کردیم.

وی با بیان اینکه تولید برق به دلیل اقدامات دولت به ۲۶ هزار مگاوات رسیده است، تاکید کرد که راه حل‌های میان مدت به بحران برق و واردات گاز پایان می‌دهد.

السودانی گفت که صادرات گاز ایران به دلیل تحریم های آمریکا متوقف شده بود.

نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.

وی اعلام کرد که اکنون بحران گاز وارداتی برای تامین نیروگاه های برق به پایان رسیده است و واردات گاز از ایران از سر گرفته شد.

کد خبر 65379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =