صادرات ۲.۳ میلیارد دلار کالای ایرانی به عراق با افزایش ۲۴ درصدی

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به عراق در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در فصل بهار امسال ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار کالا به این کشور صادر شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت، «فرزاد پیلتن» با اشاره به صادرات ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلاری به عراق در ۳ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: صادرات سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ که ارزش حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار داشت، ۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، گاز طبیعی، میلگرد، گوجه فرنگی، شمش آهن، خوراک دام و طیور، پلی اتیلن، کلینکر، شیر خشک و مواد پلاستیکی بیشترین رشد صادرات به عراق را طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ دارند.

براساس آمار گمرک ایران صادرات غیرنفتی به ۱۲.۵ میلیارد دلار در سه ماه نخست امسال رسید.

بر اساس این گزارش، در بهار امسال ۳۵.۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و تجارت چمدانی از کشور صادر و ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد دلار سهم واردات کشور بود.

در این مدت صادرات غیرنفتی کشورمان به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۴۲ درصد افزایش و از حیث ارزش ۸.۸۴ درصد کاهش داشت و واردات کشورمان به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب یک درصد و ۵.۷۹درصد افزایش یافته است.

چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و هند ۵ کشور اول مقصد کالاهای صادراتی بوده است که به ترتیب ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و ۴۸۹ میلیون دلار به این ۵ کشور صادر شد.

کد خبر 65422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =