انکار دوباره حقوق ایران در میدان گازی آرش توسط عربستان

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای بار دیگر مدعی شد منابع طبیعی میدان گازی آرش منحصراً متعلق به عربستان و کویت است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز به نقل از اویل پرایس، عربستان و کویت در روز پنجشنبه مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی آرش که مورد مناقشه با ایران است، منحصراً متعلق به این دو کشور بوده و آنها از حقوق کامل برای بهره‌برداری از منابع طبیعی آن برخوردارند. این خبر طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان منتشر شده است.
اختلاف بر سر میدان گازی آرش که عربستان و کویت آن را الدوره می‌نامند، با اطلاعیه ایران مبنی بر آغاز حفاری در این میدان گازی بالا گرفت. کویت و عربستان از ایران خواسته‌اند اول مرز دریایی خود را مشخص کند تا بتواند ادعای سهم ۴۰ درصدی در این میدان گازی را ثابت کند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان، این دو کشور از ایران خواسته‌اند در شرایطی در مذاکره بر سر مرز شرقی این میدان گازی شرکت کند که عربستان و کویت در یک طرف و ایران در طرف دیگر مذاکره قرار داشته باشد.
جواد اوجی وزیر نفت ایران در اوایل همین هفته اعلام کرد ایران کوچکترین ذره از حقوق خود در میدان گازی آرش را واگذار نخواهد کرد.
وی گفت:«ما به کویت اعلام کرده‌ایم آماده بهره‌برداری مشترک از این میدان گازی هستیم که حق غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران است».
وزیر نفت کویت هفته گذشته گفت کشورش حفاری و تولید گاز از این میدان گازی را آغاز کرده و منتظر تعیین مرز ایران نخواهد ماند.

کد خبر 65681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =