شرکتهای سوئیسی علاقه مند به تداوم حضور در ایران هستند/تقدیر از حل مشکل شرکتهای بین المللی

سفیر سوئیس در تهران با اشاره به فعالیت طولانی مدت شرکت های سوییسی در ایران، از علاقه این شرکت ها برای ادامه فعالیت در کشورمان سخن گفت و افزود: شرکت های سوییسی می خواهند در ایران باقی بمانند و به مانند سال های گذشته فعالیت خود را ادامه دهند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت، «نادین الیویری لوزانو» در دیدار با رییس سازمان توسعه تجارت کشورمان، از تلاش های این سازمان به منظور حل مشکلات شرکت های بین المللی حاضر در ایران از جمله شرکت «نستله» تقدیر و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت همه تلاش خود را برای رونق تجارت و کاهش مشکلات شرکت های بین المللی انجام می دهد.

وی با مطرح کردن مشکل تخصیص ارز برای تولید شیرخشک و مشکل مالیاتی شرکت نستله به علت اختلاف حساب ها و اشتباهات سیستمی رخ داده توسط حسابرسی این شرکت، درخواست مساعدت برای حل این مشکلات را داشت.

سفیر سوییس ضمن قدردانی از تلاش های سرپرست سازمان توسعه تجارت برای رفع موانع پیش روی فعالیت شرکت های بین المللی در ایران، گفت: می دانیم که سازمان توسعه تجارت همه تلاش خود را برای رونق تجارت انجام می دهد و نقش بسزایی در رفع مشکلات ایجاد شده برای شرکت ها دارد.

مشکل تخصیص ارز شیرخشک حل می شود

«مهدی ضیغمی» سرپرست سازمان توسعه تجارت کشورمان، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در پرونده شرکت نستله، اظهار داشت: مشکل سیستمی تخصیص ارز برای شیرخشک در چند روز آینده حل می شود.

وی درباره مشکل مالیاتی نستله و تعهدات ارزی این شرکت، افزود: این موضوع را در ستاد تسهیل پیگیری کردیم و اکنون گمرک باید مصوبه های ستاد تسهیل را اجرایی کند.

ضیغمی با بیان اینکه در دیدار با رئیس گمرک اجرای مصوبه ستاد تسهیل را پیگیری خواهد کرد، گفت: گمرک در این پرونده کار بسیار سختی دارد، زیرا باید به بررسی و تصحیح اسناد ۲ سال گذشته بپردازد.

کد خبر 65845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =