سرمایه‌گذاری خارجی کرمان امسال به ۵۰ میلیون دلار رسید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت استان انجام شد، گفت: در چهار ماه اخیر نیز ۴۹ میلیون و ۹۲۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در استان کرمان داشتیم.

به گزارش اگزیم نیوز، حمید سلطانی‌نژاد روز پنجشنبه اضافه کرد: از این میزان سرمایه گذاری مصوب تاکنون ۲۵ میلیون دلار معادل ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری محقق و انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از الگوهای تامین مالی در بخش سرمایه‌گذاری خارجی تامین می شود، گفت: این استان سال گذشته در حوزه تامین الگوهای مالی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست کشور را به دست آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان با اشاره به اینکه این استان به لحاظ اعتباری جایگاه خودش را در کشور پیدا کرده است، اظهار داشت: همواره درآمدهای استان جایگاه وضعیت اعتباری را مشخص می‌کند.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات استان کرمان به لحاظ وصول درآمدهای سال گذشته ۱۰ درصد نسبت به سایر استان ها افزایش داشته، ضمن تاکید بر ضرورت تحقق توسعه همه جانبه تاکید کرد: در توسعه استان همه باید نقش داشته باشند و اگر یک دستگاه کوتاهی کند توسعه‌ اتفاق نمی‌افتد.

ریل گذاری‌های اقتصادی متناسب با وظایف دولت‌ها

وی با اشاره به اینکه در سازوکار اقتصادی مناسب متناسب با وظایف، برنامه‌ریزی‌هایی مشخص شده است، ادامه داد: در دوره جدید اقتصادی باید ریل گذاری‌های اقتصادی متناسب با وظایف دولت‌ها تعریف شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان گفت: باید توجه داشته باشیم کشورهایی در دنیا که در ریل‌گذاری اقتصادی در زمینه‌های صنایع کوچک، صنایع پایین دستی، صنایع صادرات محور و دانش بنیان موفق بودند، توانستند دستاوردهای خوبی کسب کنند.

وی افزود: نباید در استان کرمان خودمان را تنها اسیر صنایع معدنی بزرگ کنیم، بلکه باید به صنایع پایین دستی و ارتباط صنایع کوچک با بزرگ توجه جدی داشته باشیم.

ضرورت رشد زیرساخت‌های کرمان در بخش صنایع

سلطانی‌نژاد گفت: زیرساخت‌های استان کرمان به ویژه در بخش صنایع متناسب با ظرفیت‌های موجود در آن رشد نکرده است که این مهم برنامه‌ریزی‌های استان را در بخش صنایع با مشکل مواجه خواهد کرد.

بهبود ۱۰ پله‌ای جایگاه فضای کسب‌وکار استان

وی با اشاره به بهبود جایگاه فضای کسب‌وکار استان طی یکسال گذشته گفت: برای بهبود این فضا تلاش هایی انجام شد و در کارگروه رفع موانع تولید تصمیم گیری‌هایی صورت گرفت که توفیق های مناسبی به همراه داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان بیان کرد: طی یکسال گذشته در جهت بهبود فضای کسب و کار و در راستای رفع موانع تولید، شناسایی و احصای واحدهای تولیدی در سطح استان به ویژه در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه میان توسعه هر کشور با پیشرفت شرکت‌های صنعتی رابطه مستقیم وجود دارد، گفت: طی سال جاری واحدهای راکد و نیمه فعال استان شناسایی شدند و در حد توان مشکلات این واحدها را با پرداخت تسهیلات و رفع گره‌ها حل کردیم.

سلطانی‌نژاد تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده فضای کسب و کار استان طی یک سال گذشته ۱۰ پله ارتقا داشته است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان هنوز فضای کسب و کار این استان با جایگاه واقعی فاصله دارد.

وضعیت صدور مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان با اشاره به اینکه در خصوص فرایند صدور مجوزها طی یکسال گذشته اتفاقات مثبتی در کشور رخ داده گفت: طی ماه‌های اخیر تاکنون در استان ۱۶ هزار و ۳۰۱ مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شده که در سال های اخیر سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درخواست مجوز از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور بخش کسب و کارهای خانگی جزو پُردرخواست‌ها بوده است، گفت: بانوان کرمانی بعد از استان لرستان بیشترین درخواست را از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت کرده‌اند.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در الگوهای مالی توسعه اقتصادی دارای اهمیت است، بیان کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌های استان کرمان بالاست.

اطلاع‌رسانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک رسانه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف بسیار کمک کننده است، گفت: موضوعات متعدد سرمایه‌گذاری در استان از طریق رسانه‌ها به دنیا منعکس می شود.

کد خبر 65893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =