تخلف اضافه بار ناوگان حمل و نقل هرمزگان از ۲ برابر عبور کرد

رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اجرای طرح کنترل اضافه تناژ از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جاده‌های سراسر استان، گفت: تخلفات اضافه بار در محورهای مواصلاتی هرمزگان طی مدت ذکر شده، ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، محسن کامرانی روز سه‌شنبه افزود: بارگیری محمولات با وزن بیش از حدمجاز به عنوان تخلف اضافه تناژ محسوب می‌شود که کنترل ناوگان حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان درحال انجام است به نحوی که طی پنج ماه گذشته ۴۳ فقره تخلفات اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل کالا نسبت به تعداد تجهیزات توزین نصب شده، در جاده‌های استان شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۵ درصدی داشته است.

«سیستم‌های توزین (WIM) درحال حرکت وسایل باری درمحورهای جاده‌ای) بوده که به منظور مدیریت، جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی، کاهش هزینه مربوط به تخریب بدنه راه در اثر عبور بارهای خارج از محدوده و بی‌قانونی و تسریع در مراحل اعمال قانون، در محورهای استان نصب و راه‌اندازی شده است.»

وی بیان کرد: در راستای رعایت حمل مجاز بار برای جلوگیری از بروز خسارات به رویه راه و ابنیه فنی به‌عنوان سرمایه‌های ملی و افزایش ایمنی تردد ناوگان و کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای طرح کنترل احتمال اضافه تناژ با همکاری پلیس‌راه و با تمرکز بر نقاط گلوگاهی تردد ناوگان جاده‌ای در سراسر استان هرمزگان اجرا شد.

این مسوول در خصوص چالش‌های تردد در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باتوجه به موقعیت ویژه استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از گذر کشور، محورهای مواصلاتی استان روزانه شاهد حجم بالایی از تردد وسایل نقلیه سنگین و فوق سنگین است.

کامرانی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، از آموزش راکبان موتورسوار و توزیع ۳۲۰ عدد کلاه ایمنی و شبرنگ موتورسوار به‌طور مستمر در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.

وی گفت: اجرای طرح ارتقای سطح ایمنی راکبان موتورسیکلت به‌منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتورسیکلت‌سواران در طول جاده‌ها به‌ویژه در راه‌های روستایی که از آمار بالایی برخوردار است، مدنظر است که امیدواریم راکبان موتورسیکلت‌ با فراگرفتن موارد آموزشی نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان یادآورشد: اهداف اجرایی این طرح آشنایی موتورسواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات است.

گفتنی است؛ باتوجه به شرایط خاص حاکم بر استان هرمزگان از لحاظ سرعت باد، رطوبت و گرمای شدید و درازمدت در ۹ ماه از سال و همچنین ترافیک سنگین محورها به‌ویژه در محور بندر شهید رجایی و ترانزیتی بندرعباس به سیرجان و محورهای غرب در مسیر بندرلنگه به سمت پارسیان به دلیل وجود و توسعه مجتمع پارس جنوبی دربخش حمل ونقل و ترافیک محورها موجب تخریب سالانه بخش زیادی از تجهیزات ایمنی راه‌ها شامل انواع علائم و گاردریل‌های مسیر توسط همین ترافیک و بارهای فوق سنگین شده و کاهش ماندگاری و مستهلک شدن خط کشی محورها را به همراه داشته است.

هرمزگان با داشتن حدود سه‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه شریانی و اصلی رتبه هشتم کشور را دارا است و این استان یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مناطق ایران است که با ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، مقصد گردشگران، محل استقرار صنایع بزرگ و ترانزیت کالاهای اساسی است.

کد خبر 66031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =