درآمد سالانه تهرانی‌ها از ۲۳۰ میلیون تومان گذشت

متوسط هزینه یک خانوار شهری در سال گذشته ۱۶۶.۱ میلیون تومان و درآمد نیز ۱۶۶.۹ میلیون تومان بوده که برای خانوارهای روستایی نیز به ترتیب ۷۸.۸ و ۹۸.۶ میلیون تومان بود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار "اگزیم نیوز"، بررسی جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران درباره وضعیت هزینه و درآمد خانوار در سال ١٤٠١، نشان می دهد که متوسط هزینه‌ خالص سالانه‌ یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی به ترتیب ١٣٧ و ٧٩ میلیون تومان بوده است.

مهم ترین یافته های مربوط به دخل و خرج خانوار در سال ۱۴۰۱، به شرح زیر است:

متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ۱۳۷ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان بوده که نسبت به رقم مشابه در سال قبل، ٤٨,٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری ۳۷ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان با سهم ٢٧.٥ درصدی مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۹۹ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان با سهم ٧٢.٥ درصد نیز مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

همچنین متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری ۱۶۶ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل، ٤٨,٥ درصد افزایش داشته است. بر این اساس در سال ١٤٠١، رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری بیشتر از رشد متوسط هزینه کل سالانه است. منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می‌دهد که ٣٢.٨ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ١٦ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٥١.٢ درصد از محل درآمدهای غیرشغلی خانوار تامین شده است.

خانوارهای روستایی

متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی ۷۸ میلیون و ۸۵۹ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل ٥١,٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار روستای ۳۲ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان با سهم ٤١.٧ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۴۶ میلیون تومان با سهم ٥٨.٣ درصد، مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

متوسط درآمد اظهار شده سالانه‌ یک خانوار روستایی ۹۸ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل ٥٤,٨ درصد افزایش داشته است. منابع تامین درامد خانوارهای روستایی نشان می‌دهد که ٣٢ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ٣٠.١ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٣٧.٩ درصد از محل درامدهای غیرشغلی خانوار تامین شده است.

متوسط هزینه‌ها و درآمد خانوار بر حسب استان

بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری نشان می‌دهد که استان تهران ۱۹۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان، بیشترین و استان کرمان با ۷۹ میلیون تومان، کمترین هزینه را در سال ١٤٠١ داشته‌اند.

همچنین استان تهران با ۲۳۰ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان بیشترین و استان خراسان شمالی با ۱۰۰ میلیون تومان، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری را در سال ١٤٠١ به خود اختصاص داده است.

بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی نشان می‌دهد که استان مازندران با ۱۳۰ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۴۲ میلیون تومان کمترین هزینه را در سال ١٤٠١ داشته‌اند.

همچنین استان مازندران با ۱۶۷ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۴۴ میلیون تومان، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی را در سال ١٤٠١ به خود اختصاص داده است.

کد خبر 66216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =