تولیدکنندگان، تخم مرغ را زیر قیمت مصوب می‌فروشند

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره وضعیت تولید و بازار تخم مرغ گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۴ هزار تومان است که تولیدکنندگان تخم مرغ را ۳۳۰۰ تومان زیر قیمت مصوب می‌فروشند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «حمیدرضا کاشانی» درباره وضعیت تولید و عرضه افزود: صنعت مرغ تخم‌گذار با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبروست و تولیدکنندگان گاهی با افزایش قیمت مواد اولیه روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، افزود: طی دو روز گذشته قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در سامانه بازارگاه افزایش یافته به طوری که نرخ این محصول از ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که این تفاوت قیمت مربوط به مبادی مختلف است،

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه قیمت ذرت تغییری نداشته است، ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت در سامانه بازارگاه ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۳ هزار تومان است.

کاشانی گفت: علت افزایش نرخ کنجاله سویا در داخل کشور، ناشی از افزایش قیمت جهانی این محصول است که از ۳ تا ۴ ماه گذشته افزایش پیدا کرده و دولت قیمت را تغییر نداده است و بابت این مهم ۲۷۰۰ تومان به وارد کنندگان یارانه می‌داد.

وی افزود: به دلیل ضرر پی در پی تولیدکنندگان تخم مرغ لازم است متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه تولید، قیمت نهایی محصول یعنی تخم مرغ نیز افزایش یابد تا تولیدکنندگان تنها متضرر نباشند؛ زیرا ادامه ضرر تولیدکنندگان باعث از بین رفتن انگیزه تولید می‌شود.

کد خبر 66234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =