۳۴ طرح‌ شیلاتی هرمزگان با ظرفیت بیش از ۲ هزار شغل آماده افتتاح است

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ۳۴ طرح شیلاتی با اعتباری افزون‌ بر یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان هفته دولت در این استان آماده افتتاح است که اجرای این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۳۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مسعود بارانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در هفته دولت سه طرح شیلاتی کلنگ‌زنی می شود که برای اجرای آن افزون بر ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: این میزان طرح شیلاتی که در صف افتتاح و کلنگی زنی هفته دولت سال ۱۴۰۲ به همت دولت مردمی قرار دارد، بیشترین تعداد و بیشترین میزان اعتبارات در تاریخ شیلات هرمزگان هستند که به همت دولت سیزدهم و با پیگیری و حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران تقدیم مردم خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای دولت و خدمتگزاران مردم است، اظهار داشت: در هفته دولت سال‌جاری به ترتیب شهرستان‌های قشم، بندرلنگه، بندرعباس، سیریک، میناب و جاسک بیشترین تعداد طرح‌های شیلاتی قابل افتتاح را به خود اختصاص داده‌اند.

بارانی با اشاره به اینکه توسعه بیش از پیش آبزی پروری در دستورکار شیلات هرمزگان قرار دارد، گفت: امسال بیشترین طرح‌های افتتاحی در راستای آبزی پروری است که پررورش میگو با ۲۶ پروژه، پرورش ماهی در قفس با چهار پروژه، ۲ پروژه تکمیل زیرساخت‌های آبزی پروری(برق رسانی)، ۲ پروژه و تکثیر میگو از مهم‌ترین این طرح‌هاست.

وی گفت: امسال شاهد افتتاح مرحله دوم طرح بهسازی اسکله صیادی رمچاه قشم و کلنگ زنی بهسازی مرکزتخلیه صید روستای بحل در حوزه صید و صیادی استان هرمزگان خواهیم بود.

بارانی افزود: پروژه برق رسانی به مجتمع پرورش میگو جلابی (تکمیل زیرساخت‌های آبزی پروری) در شهرستان بندرعباس بااعتبار ۹۲۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ نفر، پروژه مجتمع پرورش میگوی کرتان با ۵۶۰ نفر اشتغال و اعتباری بالغ برهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان سیریک و همچنین پروژه بهسازی مرکزتخلیه صید روستای بحل با اعتباری افزون بر هشت میلیارد تومان در شهرستان جاسک در هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.

کد خبر 66253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =