حمایت از سرمایه‌گذاران خودروهای برقی عمومی/ ثبت رکورد تولید ۳.۳ میلیون بشکه نفت

وزیر نفت با اعلام حمایت این وزارتخانه از سرمایه گذاران بخش خودروهای برقی عمومی، از ثبت رکورد تولید ۳.۳ میلیون بشکه نفت در روز خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت نفت به سرمایه گذارانی که برای برقی کردن خودروهای عمومی اقدام کنند، به مقدار صرفه جویی سوخت، حواله سوخت پرداخت می کند و یا معادل قیمت سوخت به نرخ روز، به آنان پرداخت می شود.

وی افزود: کار مشترکی بین وزارتخانه‌های نفت و صمت و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دنبال می شود که شامل برقی شدن خودروهای عمومی تهران است و افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند، وزارت نفت معادل سوختِ صرفه جویی شده، به قیمت فوب خلیج فارس به سرمایه گذار اعتبار می‌دهد.

وی ادامه داد: این طرح از تاکسی ها و وانت بارها شروع می شود و انقلابی در این صنعت خواهد بود و کاهش آلایندگی در شهر تهران را در پی خواهد داشت.

تولید ۳.۳ میلیون بشکه نفت

اوجی با بیان آنکه تولید واقعی نفت خام به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که تا پایان شهریور این میزان به ۳.۴ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، گفت: در ۴ ماهه امسال ۱۶ درصد گاز بیشتر یعنی روزی ۳۶ میلیون متر مکعب بیشتر و در نتیجه روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع را به نیروگاه ها تزریق کرده ایم که هم به کاهش آلایندگی و هم افزایش صادرات سوخت مایع می انجامد.

دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وی افزود: در تمام جایگاه های سوخت عملیات سوخت رسانی طبق روال عادی در جریان است و فضایی که رسانه های معاند به آن دامن زده بودند، خنثی شد.

وزیر نفت بار دیگر تاکید کرد: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و از مردم می خواهم با تنظیم موتور و باد لاستیک خودروهای شخصی خود به کاهش مصرف بنزین کمک کنند.

اوجی این را هم گفت که مصرف بنزین از روزی ۱۳۷ میلیون لیتر در ماه گذشته به ۱۱۳ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور کمبود بنزین نداریم، خاطر نشان کرد: ذخایر بنزین در کشور نسبت به ۴ ماه سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر هم بیشتر داریم.

کد خبر 66305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =