دولت سیزدهم به دنبال قرارداد اثرگذار با هندی‌ها در چابهار است

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم، وزارت راه و سازمان بنادر به دنبال قرارداد اثرگذار با هندی‌ها است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده است و باید قرارداد منعقد شده با هندی‌ها نیز ضمانت اجرایی داشته و تکلیفی باشد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، یحیی ضیایی مهرجردی در گفت و گویی با اشاره به اینکه هر کشوری به دنبال تامین منافع ملی خود است و هندی‌ها از این قضیه مستثنی نیستند، اظهار داشت: باید تصریح کنیم که هندی‌ها تاکنون امتحان خوبی در بندر چابهار پس نداده‌اند و در شرایطی که قرار بود سرمایه‌گذاری کنند، تجهیزات به بندر بیاورند و فعالیت‌ها را پیش ببرند اما شرایط طبق اهداف تبیین شده پیش نرفته است.

ضرورت شکل‌گیری نگاه عملیاتی توسعه‌ای در بندر چابهار با حضور هندی‌ها

وی ادامه داد: باید بدانیم که تا کنون بخش عمده سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و باید شاهد حضور اثرگذار هندی‌ها در بندر چابهار باشیم.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه بی‌شک در دولت سیزدهم، وزارت راه و سازمان بنادر به دنبال قرادادی اثرگذار با هندی‌ها در بندر چابهار هستند، گفت: باید با عملیاتی شدن فعالیت‌ها، رویکرد خود را تغییر دهیم و باید تفکر اجرایی داشته باشیم و عملیاتی فعالیت کنیم.

ضیایی با اشاره به اینکه قرارداد با هندی‌ها باید در قالب یک قرارداد با ضمانت اجرایی و به صورت تکلیفی باشد، گفت: باید روند حضور فعال‌تر هندی‌ها در بندر چابهار بررسی شود و با تغییر رویه قبلی اتفاق بزرگی را رقم زد و در مسیری پیش رفت که شاهد بهبود وضعیت در بندر چابهار باشیم.

باید در قرارداد با هندی‌ها طرحی نو دراندازیم

ضیایی با بیان اینکه باید برای حضور اثرگذار هندی‌ها در بندر چابهار طرحی نو دراندازیم، عنوان کرد: نباید همانند کریدور شمال جنوب که بیش از ۲۰ سال از زمان تصمیم اتخاذ شده در مورد آن می‌گذرد، دست روی دست گذاشت. سازمان بنادر و وزارت راه تنها یک حلقه از زنجیره کلی هستند و باید تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار بیایند و گامی بلند برداشته شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

کد خبر 66330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =