واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، از وارد مدار شدن واحد شماره یک بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات اضطراری و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی روز شنبه در این خصوص افزود: واحد شماره یک بخار که به‌دلیل نشتی از بویلر و لوله‌های کندانسور، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات یادشده به مدار تولید بازگشت.

وی گفت: در این عملیات رفع عیب از ، درین اتوماتیک‌ها و مشعل‌ها، تنظیم هدر گاز، رفع عیب از سیفتی والو بخار کمکی، رفع گداختگی طبقه B۶، نشت‌یابی هیتر B۵، جوش‌کاری زانویی بالای بلودان طبقه هم‌کف، تأمین روشنایی مناسب اطراف فیدپمپ‌ها و هیترهای سالن توربین، رفع نشتی از لوله‌های کندانسور و لوله‌های بویلر در نقاط مختلف و هیترهای فشار قوی، با تلاش کارکنان بخش تعمیرات در گرمای ۵۰ درجه واحد و رطوبت ۸۰ درصد انجام شد.

محمودی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی متخصصان این نیروگاه و اتکا به خودباوری، روند حداکثری تولید برق، ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآورشد: مدت‌زمان انجام این عملیات ۴۸ ساعت بود، که پس از به‌مدار آمدن این واحد ۲۶۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

کد خبر 66378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =