۴۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل-سرچم تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار لازم ۴۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل-سرچم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محبوب حیدری با تشریح عملیات تعریض راه اصلی اردبیل-سرچم و تبدیل آن به بزرگراه اظهار کرد: توسعه شبکه بزرگراه مرکز استان تا سه راهی سرچم در آزادراه زنجان- تبریز در مراحل مختلف اجرایی است که از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا تاکنون بهسازی و تعریض ۳۳ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل به پایان رسیده و ۴۷ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده اردبیل-سرچم یکی از جاده‌های پرتردد و حیاتی استان است افزود: طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که از این میزان تاکنون ۴۳ کیلومتر به مناقصه نرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: روند احداث ۴۷ کیلومتر بزرگراه اردبیل –سرچم مطلوب بوده و برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حیدری ادامه داد: از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز تاکنون چهار هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و بقیه اعتبار مورد نیاز هم در سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص خواهد یافت.

وی میزان منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل کل مسیر بزرگراه اردبیل –سرچم را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تامین این میزان اعتبار پیگیری‌های لازم صورت گرفته که در صورت تخصیص، اجرا و تکمیل بقیه قطعات اردبیل-سرچم امکان پذیر خواهد بود.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارد.

کد خبر 66415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =