علی‌آبادی: روند تولید لوازم خانگی و خودرو در کشور رو به بهبود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند تولید لوازم خانگی و خودرو در کشور رو به بهبود است و در حال نزدیک شدن به نقطه امید خود در این زمینه هستیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عباس علی‌آبادی روز سه‌شنبه در بازدید از زیرمجموعه‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری "انتخاب" اصفهان و افتتاح چند طرح تولیدی در این شرکت، با بیان آنکه رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید دو محصول لوازم خانگی و خودرو تاکید خاص داشتند، افزود: نقطه امید به معنی همترازی ما با دنیاست و با نیل به این جایگاه می‌توانیم با پیشرفت‌های دنیا جلو برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امروز در شرایط خوبی قرار داریم و می‌کوشیم تا این دو کالای مهم را که با زندگی مردم سرو کار زیادی دارد، در عرصه صنعت مورد حمایت قرار دهیم و گره مشکلات آنها را باز کنیم اما بخش معدن مهمتر از همه است که در آینده ملاحظات آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازدید امروز تشریفاتی نیست و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، ما بدنبال این هستیم که گره و مشکل لوازم خانگی را در کشور پیدا کنیم، گفت: امروز از دیدن نوآوری در واحد صنعتی انتخاب اصفهان خوشحال شدم و احساس می‌کنم که صنعت لوازم خانگی در کشورمان رونق پیدا کرده است و در دنیا نیز پُرآوازه خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقطه ضعف‌ ما بازاریابی است و امروز کالای ایرانی بعنوان یک کالای با ارزش محسوب می‌شود و تصور بهتر بودن کالای خارجی نسبت به کالای ایرانی، یک تصور اشتباه است.

وزیر صمت با بیان آنکه باید از تولید ایرانی حمایت کنیم تا خداوند متعال نیز مسیر را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر ما بگشاید، تاکید کرد: سیاست اصلی دولت بطور مشخص گسترش تولید است و تولید نیز بدنبال خود، اشتغال و ثروت خواهد آفرید.

وزیر صمت بیان کرد: دولت از همه تولیدکنندگان حمایت می‌کند و امیدواریم که با افزایش تولید، نرخ تورم را نیز مدیریت و مهار کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه مردم هم باید در این مسیر با دولت همکاری کنند، اضافه کرد: صنعتگران کشور نیز بسیج و متعهد شده‌اند تا رکوردهای خوبی را در تولید کسب کنند و دولت مسیر فعالیت تولیدکنندگان را باز می‌کند و می‌کوشد تا ارز مورد نیاز را از محل صادرات کالاهای آنها تامین کند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید کالاهای صادرات محور حمایت می‌کند و تامین سرمایه تولیدکنندگان را بشرط افزایش شغل انجام می‌دهد و در صورت رعایت یکسری شاخص‌ها، موانع را سر راه آنها مرتفع خواهد کرد تا بتوانند پیشرفت و توسعه پیدا کنند.

علی‌آبادی گفت: تبصره ۱۸ برای حمایت از صنایع از طریق ارائه تسهیلات و تامین سرمایه در گردش آنهاست تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما اینک در زمینه تبصره ۱۸ خیلی از اهداف مشخص شده عقب‌تر هستیم اما بسیار امیدواریم و درتلاشیم تا در نیمه دوم سال گشایشی در این زمینه رُخ دهد.

وزیر صمت با بیان اینکه موضوع آب از اهمیت فوق العاده‌ای در اصفهان برخوردار است، گفت: مردم این استان در رنج و فشار قرار دارند لذا پروژه عظیمی را برای شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس با هدف تامین آب صنایع و آشامیدنی مردم این خطه در دست اقدام داریم و امیدواریم که در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: مهمترین بخش این کار مخزنی است که باید در اصفهان ساخته شود که تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد و حدود ۲۰۰ کیلومتر از خط حدود ۵۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری آن اجرا شده است و مردم اصفهان اوایل سال آینده، طعم شیرین این آب را خواهند چشید.

کد خبر 66526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =