افزایش اقبال سهامداران به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از سیاست‌های اصولی این سازمان در ۲ سال گذشته توسعه سرمایه‌گذاری‌های غیرمستقیم بود که این مهم از طریق صندوق‌ها و سبدگردان ها از سرمایه‌گذاری مستقیم به غیرمستقیم هدایت شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «مجید عشقی» امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، به رونمایی یک محصول آینده دار و اساسی در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این صندوق جزو ابزارهایی است که برای همه ذینفعان آن در میان مدت و بلندمدت برکات زیادی را به همراه خواهد داشت. این صندوق جزو صندوق‌هایی است که با پیشگامی نهادهای مالی طراحی و با توجه به نیاز بازار راه اندازی شد.

رییس سازمان بورس افزود: ارزش دارایی صندوق‌ها از ۲ سال گذشته تا دیروز به ۸۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که این صندوق ها شامل صندوق با درآمد ثابت، انواع صندوق های سهامی، صندوق های کالایی، صندوق جسورانه، صندوق زمین و ساختمان می شود.

عشقی با اعلام اینکه با توجه به آمار ارائه شده رشد خوبی را در صندوق سهام شاهد بودیم، گفت: در بحث سبدگران ها هم در ۲ سال گذشته رشد خوبی را تجربه کردیم، به‌طوری که دارایی تحت مدیریت سبدگردان‌ها از ۴۵ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این روند نشان می‌دهد سرمایه گذاری غیرمستقیم جای خود را پیدا کرده است و با توجه به توسعه نهادهای مالی انتظار داریم تا این روند افزایشی ادامه دار باشد.

رییس سازمان بورس اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت رخ داده در یک سال گذشته این است که در اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازدهی بالاتری را نسبت به بازار کسب کردیم.

وی گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به اصالتی که داشتند در مقاطع ماهانه، سه ماه، ۶ ماهه و سالانه بازدهی به مراتب بهتری داشتند.

عشقی گفت: اگر بازدهی شاخص بورس را به صورت سالانه حدود ۳۸ درصد در نظر بگیریم، صندوق‌های سرمایه گذاری به بازدهی بیش از ۵۰ درصد دست پیدا کردند که فاصله معناداری را از شاخص کل دارد.

رییس سازمان بورس افزود: صندوق های سرمایه گذاری در نوسانات بازار سرمایه عملکرد بهتری خواهند داشت که این ایجاد فاصله در کسب بازدهی شده است.

وی گفت: اکنون ۴۰۶ صندوق سرمایه گذاری در بازار داریم که بیش از ۷۵ درصد از این صندوق ها بازدهی بالاتر از بازار را کسب کردند، این امر نشان دهنده آن است که این صندوق ها جایگاه خود را در بازار پیدا کردند.

عشقی تاکید کرد: سازمان بورس طبق رسالت خود و با توجه به گسترش ایجاد شده در سرمایه گذاری صندوق ها بحث نظارت خود را در این صندوق ها را افزایش داده است.

کد خبر 66579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =