معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه: بخش خصوصی از ظرفیت عضویت ایران در بریکس استفاده کند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: فعالان اقتصادی بخش خصوصی توجه بیشتری به استفاده از ظرفیت های ناشی از عضویت ایران در گروه بریکس کرده و به دنبال بهره گیری از این ظرفیت ها باشند.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مهدی صفری در دیدار با مدیران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی خراسان رضوی در مشهد افزود: عضویت ایران در گروه بریکس فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی ایران با اقتصادهای قوی عضو این گروه است.

وی گفت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه، از فعالیتهای بخش خصوصی در توسعه مناسبات اقتصادی و تجارت خارجی در قالب بریکس حمایت خواهد کرد.

در این نشست تعدادی از مدیران حاضر به نمایندگی از شرکت کنندگان، سخنانی را در خصوص فعالیت ها و مسائل حوزه های کاری خود بیان کرده و پیشنهادها و راهکارهای برای توسعه تجارت خارجی استان خراسان رضوی و رفع موانع آن ارایه کردند.

صفری نیز با شنیدن نظرات طرح شده، توضیحاتی را پیرامون اقدامات دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی و تبادلات اقتصادی با دیگر کشورها بویژه در ۲ سال اخیر بیان کرد.

عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز در سخنان کوتاهی، ضمن اعلام حمایت مجلس از بخش خصوصی و لزوم استفاده از ظرفیتهای آن، تلاشهای معاونت دیپلماسی وزارت خارجه را در گسترش مناسبات اقتصادی خارجی ستود و گفت: وزارت خارجه در اقتصادی کردن چهره سفارتخانه های خود موفق بوده است.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی وزارت خارجه با قدردانی از خدمات "محمد بهشتی منفرد" رییس سابق نمایندگی وزارت خارجه در خراسان رضوی، "احمد معصومی فر" را به عنوان رییس جدید این نمایندگی معرفی کرد.

صفری اظهار داشت: دکتر معصومی فر که به عنوان مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت خارجه منصوب شده از سفیران با تجربه و دیپلمات های ارشد وزارت خارجه است که تجارب موفقی در حوزه دیپلماسی اقتصادی داشته و با هدف توسعه و تقویت روابط خارجی استان بویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری به این سمت انتخاب شده است.

بهشتی منفرد، ریاست قبلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی با اشاره به فعالیت نزدیک به چهار ساله خود در این سمت گفت: هدف اصلی دفتر نمایندگی کمک به توسعه مناسبات بین المللی استان بویژه در حوزه اقتصادی است و امید است در دوره جدید، این هدف بیش از پیش محقق شده و ادامه یابد.

معصومی فر، ریاست جدید نمایندگی وزارت امور خارجه نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جلسات آشنایی و گفتگو در فضایی تخصصی تر، بتوان راهکارهای مناسبی را برای پیشبرد اهداف اقتصادی با کمک فعالان این حوزه ارائه نمود.

کد خبر 66596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =