بذرپاش: پل متحرک بر روی رود شط العرب توسط ایران احداث می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق توافق صورت گرفته، پل متحرک بر روی رود شط العرب توسط جمهوری اسلامی احداث خواهد شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش روز شنبه در آیین آغاز احداث خط ریلی شلمچه به بصره افزود: احداث راه آهن شلمچه به بصره حدود ۴۰ سال به دلایل متعدد محقق نمی‌شد ولی امروز عملیات اجرایی این پروژه با حضور معاون اول رییس جمهور ایران و نخست وزیر عراق آغاز شد.

وی با بیان آنکه توافقات اولیه طی چند ماه گذشته بین وزرای ۲ کشو به سرانجام رسید و مقدمات اجرایی شدن این پروژه فراهم شد، گفت: کارشناسی این پروژه توسط مدیران عامل راه آهن ایران و عراق انجام شده و عملیات زیرساختی آن انجام و امروز وارد فاز اجرایی شد.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد که در کوتاه‌ترین مدت این پروژه به سرانجام برسد، طول این ریل ۳۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر در خاک ایران و ۱۶ کیلومتر در خاک عراق انجام می‌شود. مقرر شده تا زمین‌های موردنیاز اطراف رودخانه شط‌العرب برای احداث پل در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد و طرف عراقی متعهد شد این امر هرچه سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق شد تا این مسیر ریل و احداث پل متحرک روی رود شط‌العرب، ظرف یکسال و نیم به اتمام برسد، همچنین چنانچه در حین انجام کار قدری زمان طولانی تر شد توافق لازم بین دو کشور انجام خواهد شد.

بذرپاش اظهارامیدواری کرد تا در زمان مقرر این مسیر ریلی حائز اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه مسیر جدیدی برای تردد زایران اربعین حسینی فراهم خواهد شد تا سفر آنان تسهیل یابد.

احداث خط راه آهن شلمچه به بصره امروز با حضور محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر عراق آغاز شد.

کد خبر 66633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =