«پِرِد» ایران وارد آمریکای لاتین می‌شود/ ساخت فراسرزمینی دومین کارخانه ایرانی تولید آهن اسفنجی

تفاهم‌نامه احداث کارخانه تولید احیای مستقیم با فناوری پرد (ساخت ایران) و نیز کارخانه فولادسازی، با سرمایه گذاری شرکت چینی در کشور پرو (آمریکای جنوبی) به امضا رسید.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، قرارداد ساخت نخستین کارخانه احیای مستقیم در آمریکای جنوبی به روش گازی بین سرمایه‌گذار چینی و شرکت ایرانی ام.ام.ایی (MME) به عنوان صاحب فناوری پرد منعقد شد.

ظرفیت سالیانه این طرح یک میلیون تن آهن اسفنجی است که محصول تولیدی در واحد فولادسازی استفاده خواهد شد. ساخت کارخانه فولادسازی نیز با فناوری ایرانی، توسط شرکت ام.ام.ایی در پرو انجام می‌شود.

بخش کوره این کارخانه (احیای مستقیم) توسط شرکت MME طراحی و بخشی از تجهیزات اصلی آن در ایران ساخته و به کشور مذکور صادر خواهد شد.

احداث نخستین کارخانه فراسرزمینی در چین

بنا بر این گزارش، پس از احداث موفقیت آمیز چهار کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش بومی «پِرِد» در ایران و احداث نخستین کارخانه فراسرزمینی در چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان (با هدف عبور از چالش‌های زیست محیطی روش کوره بلند)، اکنون سرمایه گذاران خارجی به دنبال این فناوری ایرانی هستند.

افزون بر این، در داخل ایران نیز سه طرح مگامدول دیگر شامل فولاد کردستان، سیمین هرمز و هرمزگان با روش بومی پرد در حال اجراست.

یکی از مهمترین دستاوردهای کسب شده در سال‌های گذشته بهینه سازی فرایند تولید فولاد به روش PERSIAN REDUCTION است که با نام تجاری پرد (PERED) توسط شرکت مهندسی معادن و فلزات (MME) به عنوان نقطه عطفی در صنعت فولاد کشور معرفی شده است.

فناوری پرد بومی‌سازی شده با تکیه بر اصول علمی و تجربیات متخصصان ایرانی است. یکی از مهمترین مزیت‌های فناوری پرد، کاتالیست‌های منحصر به‌فرد آن است که با ویژگی طول عمر بیشتر و تسریع در شکست گازهای احیایی در قلب ریفرمرهای فولادی PERED می‌تپد.

کد خبر 66704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =