هیات تجاری ایران به نمایشگاه نفت و گاز بصره اعزام می‌شود

همزمان با نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز بصره در مهرماه، یک هیات تجاری متشکل از فعالان اقتصادی حوزه انرژی به استان بصره کشور عراق اعزام خواهد شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: اتاق خرمشهر با همکاری و تعامل اتاق تهران و فدراسیون صنعت نفت ایران، تصمیم گرفته است همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز بصره عراق، یک هیات تجاری را در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ مهرماه به استان بصره اعزام کند.

سید مصطفی موسوی افزود: کشور عراق با توجه به مرحله گذر به‌سوی توسعه اقتصادی، استعداد و توان بالقوه‌ای در پذیرش سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد. صنعت نفت و گاز این کشور نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع درآمدی و پردامنه‌ترین صنعت این کشور، امکان جذب فعالیت‌های مشترک فراوانی از سوی فعالان کشورمان را دارد.

وی در تبیین اهداف اعزام این هیات تجاری، گفت: بازدید از نمایشگاه و برگزاری نشست‌های رودررو با همتایان اقتصادی یک از اصلی‌ترین ابزار گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که رویداد ذکر شده در بصره نیز امکان بهره‌برداری از این امتیازات و تخصیص سهم قابل‌توجهی از بازار مستعد عراق به فعالان حوزه انرژی کشور را دارا خواهد بود.

موسوی، نشست با سرکنسولگری ایران در بصره، نشست با گمرک عراق، بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز بصره و بازدید از مرزهای تجاری جنوب عراق را ازجمله برنامه‌های این سفر دو روزه عنوان کرد.

هیات تجاری ایران به نمایشگاه نفت و گاز بصره اعزام می‌شود

کد خبر 66804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =