عربستان ۱۰۰ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

عربستان به توافقی اولیه با هند برای ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این کشور رسید که نیمی از این سرمایه گذاری به پروژه پالایشگاه نفت در سواحل غربی هند اختصاص دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از «الجزیره»، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، روز گذشته در دهلی نو، پایتخت هند، امکان داد و ستد با پول ملی و سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد میان هند و شورای همکاری را در دیدارش با مقامات هندی بررسی کرد.

ولیعهد عربستان و ناریندرا مودی، نخست وزیر هند روز دوشنبه در مراسم امضای توافق نامه های مشترک میان دو کشور در جریان مجمع سرمایه گذاری عربستان و هند حضور یافتند.

این توافقات و یادداشت‌های تفاهم به بخش‌های گوناگون انرژی، پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی، صنایع و نیز بخش‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط می‌شود.

حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر به ۵۲ میلیارد دلار رسیده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از پایان نشست سران گروه بیست، با استقبال رسمی ناریندرا مودی، نخست وزیر هند، سفر رسمی خود به این کشور را آغاز کرد.

هند پس از چین و امریکا، با ۴.۲ میلیون بشکه در روز، سومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان است و عربستان نیز از بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به این کشور است.

کد خبر 66942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =