صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رکورد دو ساله رسید

صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئیه، به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو سال گذشته نزول کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از اویل پرایس، آمار سازمان ابتکار داده (JODI) نشان داد صادرات نفت بزرگترین صادرکننده نفت جهان به ۶.۰۱ میلیون بشکه در روز در ژوئیه رسید که ۱۱.۶ درصد در مقایسه با صادرات ۶.۸ میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش داشت و پایینترین میزان صادرات از ژوئن سال ۲۰۲۱ بود.

عربستان سعودی در ژوئیه کاهش تولید چشمگیری را اعمال کرد که بزرگترین کاهش تولید در سالهای اخیر و علاوه بر کاهش تولید توافق شده تحت پیمان اوپک پلاس بود.

تولید نفت عربستان سعودی در ژوئیه، به ۹.۰۱ میلیون بشکه در روز رسید که ۹۴۳ هزار بشکه در روز در مقایسه با ژوئن کاهش داشت و میزان ذخایر هم ۲.۹۶ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۱۴۶.۷۳ میلیون بشکه رسید.

آمار صادرات ماهانه از سوی ریاض و سایر اعضای اوپک به سازمان ابتکار داده ارائه شده و در وب سایت این سازمان منتشر می‌شود.

پالایشگاه‌های نفت عربستان سعودی در ژوئیه، سه هزار بشکه در روز نفت کمتری پالایش کردند و میزان آن به ۲.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید. مصرف مستقیم نفت به میزان ۴۹ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۵۹۲ هزار بشکه در روز رسید. صادرات محصولات نفتی این کشور در ژوئیه، ۲۰۳ هزار بشکه در روز کاهش داشت و به ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز بالغ شد.

عربستان سعودی و روسیه با وجود روند صعودی بازار نفت، ماه میلادی جاری اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهند کرد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) هفته گذشته اعلام کرد تمدید کاهش تولید این دو کشور به معنای کمبود شدید عرضه در بازار نفت تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی گرید نفتی عرب لایت به خریداران آسیایی را در اکتبر افزایش داد.

کد خبر 67121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =