آمادگی سازمان‌های استاندارد ایران و ازبکستان برای همکاری در زمینه‌ حلال و انرژی‌ تجدیدپذیر

روسای سازمان های ملی استاندارد ایران و ازبکستان در حاشیه مجمع عمومی ایزو در بریزین استرالیا بر گسترش همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه های استاندارد حلال، انرژی‌های تجدیدپذیر و آزمون خودروهای الکتریکی تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان ملی استاندارد ایران، «مهدی اسلام‌پناه» در این دیدار با توجه به راهبرد تعیین شده روسای جمهور دو کشور به‌منظور گسترش و تقویت همکاری‌های فی مابین و نیز علاقه‌مندی طرف مقابل، آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای همکاری در حوزه‌های انرژی های تجدید پذیر، آزمون خودروهای الکتریکی، استاندارد حلال و سایر حوزه‌ها اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه ملی کیفیت جهان اسلام برای نخستین بار و به ابتکار سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی خود را برای انتقال تجربیات در این حوزه و نیز برگزاری دوره های آموزشی در خصوص حلال برای کارشناسان ازبکستان اعلام می دارد.

با پیشنهاد اسلام پناه، مقرر شد سازمان های استاندارد دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن کارگروه‌هایی را در حوزه های اعلام شده تشکیل دهند و طرف ازبکی در اسرع وقت نسبت به اعلام اسامی اعضای منتخب خود برای هر یک از کارگروه‌ها اقدام کند.

با توجه به توافق طرفین بر امضای یادداشت تفاهم جدید، رییس استاندارد ازبکستان از رییس سازمان ملی استاندارد ایران برای سفر به ازبکستان در آینده نزدیک دعوت کرد.

کد خبر 67143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =