۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
بدهی ملی ایالات متحده رکورد زد

بدهی ملی دولت آمریکا برای اولین بار در طول تاریخ این کشور، روز دوشنبه از مرز ۳۳ هزار میلیارد دلار گذشت، آن‌هم در شرایطی که مخارج دولت در حال حاضر تحت نظارت شدید قرار دارد و احتمال تعطیل شدن دولت بسیار بالا است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سی ان ان، براساس داده‌های جدید منتشرشده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی دولا یالات متحده، بعدازظهر دوشنبه هفته جاری به ۳۳٫۰۴ هزار میلیارد دلار رسیده است. برای مقایسه بهتر، تنها ۴ دهه پیش، بدهی ملی آمریکا حدود ۹۰۷ میلیارد دلار بود.

مقامات آمریکایی این سطح از بدهی را نقطه عطف جدیدی در تاریخ بدهی آمریکا اعلام کرده‌اند، در شرایطی که بدهی عمومی در آمریکا هم از مرز ۲۶ هزار میلیارد رد شده است. این رکورد زنی جدید در دورانی رخ‌داده است که کنگره آمریکا در تلاش است تا از تعطیلی دولت در پایان ماه جاری جلوگیری کند.

همچنین آخرین یافته‌های دفتر بودجه کنگره آمریکا نشان می‌دهد که حجم بدهی ملی این کشور در ۳ دهه آینده تقریباً ۲ برابر خواهد شد. در پایان سال ۲۰۲۲، بدهی ملی به حدود ۹۷ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافت.

بر اساس قانون فعلی، انتظار می‌رود این رقم در پایان سال ۲۰۵۳ به ۱۸۱ درصد افزایش یابد. نکته نگران‌کننده‌تر این است که افزایش نرخ‌های بهره طی یک سال و نیم گذشته برای مهار تورم، هزینه خدمات بدهی ملی را هم افزایش داده است؛ زیرا با افزایش نرخ بهره، هزینه‌های استقراض دولت فدرال برای بازپرداخت بدهی خود هم افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود بازپرداخت‌ها از حدود ۴۷۵ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۲ حدودِ ۳ برابر شده و به ۱٫۴ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۳۲ برسد. همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند تا سال ۲۰۵۳، پرداخت‌های بدهی به ۵٫۴ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

کد خبر 67145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =