طرح توسعه میدان گازی توس کلید خورد

گام نخست توسعه میدان گازی توس در شمال‌شرق کشور با هدف تولید روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین رسمی آغاز به‌کار توسعه گام نخست میدان توس اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران برای پایداری گاز در شمال‌شرق کشور، توسعه میدان گازی توس است که این خبر برای مردم استان‌های خراسان و به‌ویژه مردم شمال‌شرق مسرت بخش است و با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، توسعه میدان گازی توس را به‌طور رسمی با تولید روزانه ۳ میلیون متر مکعب آغاز کردیم.

«محسن خجسته‌مهر» درباره رقم سرمایه‌گذاری و حفاری چاه‌های این میدان افزود: برای توسعه این میدان در گام‌های نخست و دوم در مجموع هشت حلقه چاه جدید با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار حفاری می‌شود و مقدار تولید روزانه گاز در گام دوم به ۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت حیاتی صرفه‌جویی مصرف سوخت به‌عنوان یک الزام فرهنگی، تأکید کرد: نیروهای صنعت نفت در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوایی مشغول خدمت به مردم هستند و باید در مصرف این منابع محدود و تجدیدناپذیر هیدروکربوری که با مشقات بسیار به دست افراد می‌رسد، صرفه‌جویی کنیم و پاسداشت این نعمت بیکران الهی باشیم.

خجسته‌مهر با قدردانی از زحمات همکاران شاغل در منطقه عملیاتی خانگیران در بخش‌های بهره‌برداری و بخش ذخیره‌سازی گاز طبیعی، تصریح کرد: در این بازید از نزدیک در جریان فعالیت‌های همکاران این منطقه قرار گرفتیم و تلاش می‌شود که مشکلات آنها برطرف شود.

میدان گازی توس در ۱۰۰ کیلومتری شمال‌شرق شهر مشهد مقدس و جنوب میدان‌های خانگیران و گنبدلی واقع شده است. این میدان در سال ۱۳۸۸ کشف و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در آن تکمیل شده است. توسعه و بهره‌برداری از این میدان سبب رونق اقتصادی منطقه و تأمین انرژی پایدار شمال و شرق کشور خواهد شد.

کد خبر 67281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =