احداث خط ریلی شلمچه – بصره به ارتقای جایگاه ژئوپلتیک ایران در غرب آسیا کمک می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: احداث خط ریلی شلمچه – بصره به ارتقاء جایگاه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک ایران در غرب آسیا کمک می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، علی زارعی در خصوص خط ریلی شلمچه – بصره، اظهار داشت: اتصال مستقیم راه‌آهن ایران به عراق مهمترین دلیل احداث خط ریلی شلمچه به بصره است که اثرات مثبت اقتصادی خوبی برای دو کشور ایران و عراق به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم کشور چین در عراق، افزود: دسترسی ریلی و امن کشور چین به عراق از طریق ایران برای این کشور حائز اهمیت است و برای کشور ما نیز آورده بسیار خوبی خواهد داشت و به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: احداث خط ریلی شلمچه – بصره به ارتقای جایگاه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک ایران در غرب آسیا کمک می‌کند و می‌تواند نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

زارعی ادامه داد: همچنین ایجاد این خط ریلی، در آینده اتصال ایران به خط ریلی کشورهای جنوب خلیج فارس را ممکن می‌کند و ظرفیت خوبی را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشورها ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح، ایران به عراق متصل شده و سپس از طریق خطوط ریلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به عربستان و بنادر آن در دریای سرخ و سپس قاره آفریقا دسترسی خواهند داشت، گفت: شکل گیری این مسیر وزن ایران را در مناسبات بین المللی بیش از گذشته افزایش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی و سیاسی، ایران و عراق باید عزم خود را برای تکمیل این شبکه ریلی جزم کنند تا در آینده جایگاه برتری را در غرب آسیا داشته باشند و بتوانند در این منطقه نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 67368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =