همکاری‌های شیلاتی ایران و روسیه گسترش می‌یابد/ انتقال تجربیات آبزی‌پروری ایران به آفریقا

رییس سازمان شیلات ایران با رییس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه در دیدار کرد و دو طرف، بر گسترش همکاری‌های شیلاتی بین دو کشور تاکید و از طرف روسی برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت شد.

به گزارش روز شنبه از سازمان شیلات ایران، «سید حسین حسینی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با «شستاکوف» رئیس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه، با تاکید بر گسترش همکاری‌های شیلاتی بین ایران و روسیه، از طرف روسی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی شیلات در تهران دعوت کرد و گفت: در صورت حضور مقامات شیلات و تجار و شرکت‌های روسی همزمان با نمایشگاه تهران، راهکارهای عملیاتی شدن توافقات در زمینه لجستیک، سلامت آبزیان، نقل و انتقال پول و... بررسی و عملیاتی خواهد شد.

وی به سوابق همکاری ایران و روسیه از دیرباز و وضعیت تجارت شیلاتی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه در اردیبهشت ماه در آستاراخان روسیه برگزار شد و همکاری‌های تجاری، علمی - تحقیقاتی، بازسازی ذخایر، ماهیگیری و سرمایه‌گذاری جزو زمینه‌های همکاری با روسیه است.

حسینی با اشاره به جلسه کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبزی دریای خزر، از مدیریت خوب روسیه در این اجلاس تشکر کرد.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی شیلات سنت پترزبورگ را خوب ارزیابی کرد و از طرف روسی دعوت کرد که از نمایشگاه بین‌المللی شیلات در تهران بازدید کنند.

«شستاکوف» رییس آژانس فدرال ماهیگیری روسیه نیز در این دیدار، به سوابق همکاری دو کشور در زمینه تجارت، تحقیقاتی، آبزی‌پروری، سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و خواستار گسترش روابط با ایران شد.

گینه خواستار استفاده از پتانسیل آبزی‌پروری ایران شد

بنا بر این گزارش، رییس سازمان شیلات ایران همچنین در این سفر و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی شیلات در سنت پترزبورگ، با وزیر ماهیگیری و اقتصاد دریایی جمهوری گینه دیدار کرد، در این دیدار طرف گینه‌ای خواستار گسترش همکاری‌های شیلاتی و استفاده از پتانسیل‌های آبزی‌پروری ایران شد.

حسینی در این دیدار با بیان این که سیاست ایران گسترش همکاری با آفریقا است، گفت: ایران توانمندی‌های بسیاری در زمینه آبزی‌پروری دارد، برای انتقال آن، در مرحله اول لازم است مطالعات جامعی از پتانسیل‌های آبزی‌پروری گینه انجام شود تا قابلیت‌های آبزیان پرورشی مشخص شود بنا بر این لازم است کارشناسان گینه‌ای به ایران آمده و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

کد خبر 67476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =