سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی نیمه نخست امسال نشان می‌دهد که حدود ۱.۳۵ درصد از ارزش معاملات خرد، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، امیرمهدی صبایی، به ارائه پاره‌ای از توضیحات درخصوص جزییات معاملات الگوریتمی در بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که حدود ۱.۳۵درصد از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

وی اعلام کرد که در این میان، بیشترین بخش از معاملات انجام شده در این حوزه مربوط به بازارگردانان الگوریتمی و سایر حقوقی‌های الگوریتمی می‌شود.

صبایی ادامه داد: ارزش معاملات دارای برچسب الگوریتمی در بخش معاملات خرد اوراق بدهی و صندوق‌های etf درآمد ثابت رقمی حدود ۰.۴۶ درصد از کل ارزش معاملات بوده است.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص هشدارهای نظارتی طراحی شده در بخش معاملات الگوریتمی تا کنون ۶ هشدار نظارتی در سامانه نظارتی طراحی شده است.

وی درباره نتیجه اقدامات نظارتی از این هشدارها، افزود: حاصل اقدامات نظارتی از این هشدارها، ارسال تعداد ۶۸۶ تذکر سیستمی، تهیه ۶ گزارش تخلف در حوزه معاملات الگوریتمی و نیز محدود کردن دسترسی برخط بیش از ۴۵۰ کد کارگزار اقدامات نظارتی از این هشدارها بوده است.

کد خبر 67894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =