فرصت استفاده از پلتفرم‌های خارجی برای افزایش صادرات مهیا است

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه باید از پلتفرم‌های خارجی برای افزایش صادرات استفاده کنیم، گفت: اکنون فرصت و ظرفیتی خوبی برای اتصال پلتفرم‌های داخلی به خارجی فراهم شده است تا بتوانیم محصولات ایرانی را در بستر این پلتفرم‌های خارجی به فروش برسانیم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، «مهدی ضیغمی» در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی اظهار داشت: در یک سال گذشته با چند پلتفرم خارجی مانند جی دی، وی چت، تیک‌تاک و یوجان مذاکره کردیم و توانستیم یک توافق امضا کردیم.

وی افزود: در نمایشگاه ماه قبل توانستیم چهار محصول خوراکی مانند زعفران و گلاب را در این پلتفرم‌ها ثبت و ارائه کنیم. این فرصت بسیاری خوبی برای ورود محصولات ایران به پلتفرم‌های خارجی است.

معاون وزیر صمت گفت: فرصت دیگر ظرفیتی است که می‌توان پلتفرم‌های داخلی را به خارجی متصل کرد. امسال در پاویونی که چین برگزار می‌شود یک غرفه ۲ هزار متری داریم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این غرفه نیز به تجارت آنلاین اختصاص دارد که فرصت خوبی است تا پلتفرم‌های دیجیتال ایرانی به عنوان مراکز تجاری (emc) حضور داشته باشند.

ضیغمی ادامه داد: به جای اینکه با تک‌تک شرکت‌ها در ارتباطا باشیم باید شرکت‌ها به عنوان نماینده ایران بخش قابل توجهی از برندها باشند و مسائل را پیگیری کنند تا کارها با سرعت بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت دریچه‌ای را با کشورهای افریقایی، شرق و جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین باز کرده است تا برنامه توسعه پلتفرمی خود را پیش ببرد و این آمادگی را داریم که بتوانیم برای صادرات محصولات کشور در پلتفرم‌های خارجی زمینه ارتباط را برقرار کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برنامه ما این است که بخش قابل توجهی از هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا را با همکاری معاونت علمی پرداخت کنیم تا مجموعه‌های مختلف بتوانند به راحتی در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.

ضیغمی تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد تا در بحث تسهیل‌گری تجارت با شرکت‌ها و کشورهای خارجی بسترسازی و زیرساخت را برای صادرکنندگان فراهم کند.

وی گفت: برای افزایش ارزش کالاهای صادراتی لازم است تا از بستر پلتفرمی استفاده کنیم که از طریق آن بتوانیم محصول نهایی را به دست مصرف‌کننده برسانیم. این کار در تمام جهان انجام می‌شود، اما ایران به علت تحریم‌ها و همچنین غفلت در این موضوع تا حدودی عقب است.

کد خبر 67977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =