پالایشگاه پنجم پارس جنوبی به مدار تولید بازگشت

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: با پایان موفقیت‌آمیز عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم، این پالایشگاه ۲ روز زودتر از برنامه مصوب به مدار تولید برگشت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، کامبیز صفتی روز سه شنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی ۴۸ ساعت زودتر از برنامه زمان‌بندی شده و با اقدامات شاخص و نوآور با موفقیت پایان یافت.

وی افزود: با انجام این دستاورد مهم، عملیات تعمیرات اساسی در سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت کامل به خط پایان رسید.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: مدت زمان پیش بینی انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم۱۴ روز بود که این فرایند با صرف ۷۵ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه از ۱۱ مهرماه آغاز و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، تعمیرات اساسی این پالایشگاه ۴۸ ساعت زودتر پایان یافت.

صفتی با بیان آنکه این مهم با سازماندهی حداکثری منابع داخلی و بیرونی با یک برنامه ریزی مدون با موفقیت خاتمه یافت و پالایشگاه با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار گرفت، گفت: این راه اندازی پیش از موعد با ارزش آفرینی ۱۲ میلیون دلاری همراه شد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: تامین بیش از ۷۵درصد گاز کشور در پارس جنوبی، نشانه اهمیت جایگاه این پالایشگاه در تامین سبد انرژی کشور است.

وی یادآور شد: فرایند تمهیدات و آماده‌سازی عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه با رویکرد آماده‌سازی برای شروع فصل سرد سال با برگزاری ۳۴ جلسه از شهریور ماه سال گذشته شروع شد و تمامی ملزومات مورد نیاز شامل خرید قطعات و تجهیزات ساخت داخل، تهیه دستورعمل‌های ایمنی و فرایندی جهت توقف و راه اندازی، تجهیز کارگاه پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.

صفتی گفت: در این فرایند بسیار مهم در مجموع یکهزار و ۱۰مورد اقدامات اساسی و کلیدی تعمیراتی مطابق با برنامه در زمینه نوسازی و بازرسی دوره‌ای با هدف صیانت از تولید پایدار و ایمن نمودن تجهیزات اصلی انجام شد.

وی افزود: رسیدن به نتیجه مطلوب، تولید زودهنگام و تزریق به‌موقع گاز به خط سراسری بدون هیچ گونه حادثه ناتوان کننده در این عملیات، مرهون تلاش، همدلی، همراهی و مشارکت کارگروهی تمامی تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی بوده که نقطه قوت پالایشگاه قلمداد می شود.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هدف از تعمیرات اساسی دوره ای واحدهای عملیاتی، کسب اطمینان از عملکرد ایمن و بهره ور تجهیزات بمنظور استمرار تولید محصولات استراتژیک است که اقدامات بهبودی که در شرایط عملیات واحد قابل انجام نیست، در تعمیرات اساسی اجرایی می‌شود.

استفاده از توان ۱۰۰‌درصدی شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات ایرانی در تعمیرات اساسی

وی افزود: یکی از اقدامات حائز توجه در تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم پارس جنوبی، تعویض کامل ۲ عدد تیپ مشعل فاز ۹ برای سومین بار در سطح مجتمع بوده که این عملیات با استفاده از توان سازندگان داخلی به ثمر نشست.

صفتی ادامه داد: ساخت هر ۲ تیپ در یک فرایند حساس و پیچیده، توسط یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی با نظارت شبانه روزی کارشناسان فنی پالایشگاه پنجم برای اولین بار در سطح مجتمع و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: پالایشگاه پنجم در عملیات تعمیرات اساسی با استفاده ۱۰۰ درصدی از توان سازندگان داخلی دستاوردهای بسیار خوبی را ثبت کرد.

کد خبر 67983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =