مهمترین هدف مولدسازی، استفاده بهینه از اموال دولت است

خزانه دار کل کشور گفت: استفاده بهینه از اموال و دارایی دستگاه‌ ها، مهمترین هدف در زمینه مولدسازی است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «رحمت‌الله اکرمی»روز شنبه در دومین گردهمایی فصلی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها، اظهار داشت: دلیل اینکه مولدسازی و طرح‌های عمرانی در یک مجموعه دیده شده، همین است و اگر قرار است اموال غیر منقولی فروخته شود منابع حاصل از فروش آن باید صرف تکمیل و اتمام پروژه های عمرانی نیمه کاره شود.

وی بیان‌داشت: در بحث مولدسازی دارایی های دولت، باید با وسواس و دقت فراوان و توجه به مصوبات هیأت عالی مولدسازی و تبصره های مرتبط در قانون بودجه سال جاری عمل کرد.

اکرمی تصریح‌کرد: باید به گونه ای عمل شود که مردم به عینه ببینند دارایی‌هایی که در دستگاه اجرایی دولت مازاد است و از آن استفاده بهینه نمی شود، اگر فروخته شود دقیقا صرف اتمام چه پروژه ای می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ که بر مبنای برنامه هفتم تدوین می شود، همین تفاوت‌های مختصری که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مصوبه‌های هیأت عالی مولد سازی دارایی های دولت وجود دارد، نباشد و یکپارچه، شفاف و دقیق عمل شود.

آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت در ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیات عالی مولد سازی دارایی های دولت و در فروردین ماه ۱۴۰۲ به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران قوا) رسید.

کد خبر 68116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =