مطالبه بدهی‌های مالیاتی ١٢ ساله صندوق ثامن‌الحجج(ع) /احیا ١٣۵٠ میلیارد تومان وصول مالیات

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در پی تخلفات موسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار و با عزم راسخ این سازمان در مبارزه با فرار مالیاتی، مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال احیاء و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان امور مالیاتی، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌ آموختگان سبزوار(ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل شد، سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.

براین اساس به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران تعداد ۱۲۶ فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی مذکور رفع توقیف شد تا هیئت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت کند.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرائم مترتب برآن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش ۵۸ واحد مسکونی به متراژ ۸۹۰۰ مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و ۶۹۰ مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد.

همچنین۱۰ واحد اداری به متراژ ۱۳۵۰ مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده ۲۱۵ مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک شد.

کد خبر 68166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =