توقف صادرات گاز ایران به ترکیه در تیرماه

آمارهای مرکز آمار کمیسیون اروپا نشان می دهد صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر ماه سال جاری متوقف شده و در ماه مرداد ناچیز بوده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) در گزارشی از صادرات نزدیک به ۴ میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی ایران به ترکیه در هشت ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داده است.

ایران در ماه های ژانویه تا اوت امسال ۳ میلیارد و ۸۱۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۸ درصدی داشته است. ایران در هشت ماهه نخست سال میلادی گذشته ۶ میلیارد و ۲۲۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

بررسی آمار یورو استات از صادرات ماهانه گاز طبیعی ایران به ترکیه نشان می دهد در حالی که ایران طی سال های اخیر به طور متوسط در هر ماه ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده اما در ماه جولای ۲۰۲۳ برابر با تیرماه امسال صادرات گاز ایران به ترکیه صفر بوده و در ماه اوت ۲۰۲۳ برابر با مرداد امسال نیز تنها ۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه صادر شده است.

به نظر می رسد توقف یک ماهه صادرات گاز ایران به ترکیه برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله و تاسیسات صادرات بوده است. پیش از این نیز برای انجام تعمیرات، صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف می شد هرچند زمان توقف کمتر از یک ماه و در حد یک یا دو هفته بود.

کد خبر 68324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =