سقف پرداخت وام مشاغل خانگی چقدر است؟

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برای مشاغل مستقل تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، آزیتا همتیان با اشاره به جزئیات برگزاری چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد که در حضور اعضای ستاد به تصویب رسید و در چهار محور توسعه مخاطبان، توسعه فرهنگ، توسعه آموزش و توسعه بازار مصوبات را تنظیم کردیم که بیشترین مصوبات ما به بحث بازار مربوط می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جامع ما برای سال ۱۴۰۲ موضوع بازار مشاغل خانگی‌ است زیرا از بحث مجوزها عبور کردیم و مشکل امضاهای طلایی حل شد و مانع‌زدایی و تسهیل‌گری‌ها نیز انجام گرفت، از این رو امسال بازار مشاغل خانگی برای ما مهم است و جزو برنامه‌های اصلی و هدفگذاری دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است.

همتیان افزود: در جلسه قبل دو تفاهم‌نامه با بانک رفاه کارگران و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کردیم که در راستای تامین مالی برای تولیدکنندگان و خریداران محصولات مشاغل خانگی و استفاده از سکوهای مجازی فروشی بود که این دو بانک برای ما طراحی کردند.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت مالی می‌تواند در قالب خریدهای تضمینی محصولات، خرید اقساطی یا تامین مالی برای خریداران خرد و کلان یا تولیدکنندگانی باشد که از وزارت کار مجوز گرفته و وارد مشاغل خانگی شده‌اند تا در مواقعی که دغدغه فروش داشتند بتوانند با استفاده از ابزارهای بانکی که این دو بانک طراحی کردند از سکوهای فروش آنها استفاده و محصولاتشان را عرضه کنند.

وی درعین حال درباره سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توضیح داد: سال قبل با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بیشتر شد که براین اساس تسهیلات فردی تا ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات مشاغل پشتیبان به ازای بکارگیری تا ۴۰ نفر چهار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که توسط هشت بانک عامل توزیع می‌شود و نرخ سود آن ۴ درصد است.

به گفته همتیان، امسال بانک مرکزی مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار وزارت کار قرار داده که توسط بانک‌های عامل در این طرح به متقاضیان کسب و کارهای خانگی پرداخت می‌شود.

کد خبر 68402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =