انتقاد رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های صادراتی بانک مرکزی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست های صادراتی بانک مرکزی اظهار کرد: برخی سیاست‌های صادراتی بانک مرکزی مهمترین عامل ناترازی تجاری کشور است و اگر این روند ادامه یابد، ناترازی تجاری تا پایان سال همچنان بر کشور حاکم خواهد بود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه)در نشست مشترک با نمایندگان صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان کرمان با رئیس قوه قضائیه گفت: وضعیت تراز تجاری کشور دماسنج اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به منفی بودن حدود ۲.۸ میلیارد دلاری تراز تجاری کشور در پایان دولت روحانی، اظهار داشت: تراز تجاری کشور در سال جاری، ۴ درصد رشد منفی داشته و برای اولین بار در کشور تراز تجاری ۶ میلیارد منفی را شاهد هستیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاست های صادراتی بانک مرکزی ابراز عقیده کرد: سیاست سرکوب صادراتی بانک مرکزی مهمترین عامل ناترازی تجاری کشور است و اگر این روند ادامه یابد، ناترازی تجاری تا پایان سال همچنان بر کشور حاکم خواهد بود.

پورابراهیمی پیشنهاد داد: استان های صادرات محور مانند کرمان جلسه تخصصی در هفته آینده با حضور ارکان های مختلف داشته باشند تا بتوانیم در یک فضای کاملا عملیاتی، این مشکل را حل کنیم.

جسارت را به مدیران برگردانید

همچنین در این نشست ایمان عتیقی، مدیرعامل و مدیر مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر از اشتغال حدود ۲۴ هزار نفر در این مجموعه صنعتی و معدنی، اظهار کرد: مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر، بزرگترین تولیدکننده گندله و کنسانتره در کشور بوده و ۳۵ درصد محصولات تولیدی فولاد و ذخایر کشور را تامین می‌کند و برنامه ما برای سال ۱۴۱۰ تامین سنگ پایدار، دانش‌بنیان و روش های تولید بهینه است.

عتیقی با بیان اینکه گل گهر جزو شرکت های پیشران و به مثابه لوکوموتیوی در حوزه معدنی کشور محسوب می شود که دیگر شرکت ها را همراه می کند، اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ ای است که مدیران به شدت فعال و کارآمد، بیشتر باید پاسخگو باشند و در سوی مقابل مدیری که کار نمی‌کند کمتر از مدیر فعال پاسخگو است و این انگیزه مدیران را از بین می برد.

عتیقی با بیان اینکه مدیری که فساد دارد نباید شب راحت بخوابد؛ افزود: مدیر سالم نباید نگران مسائل بازخواستی باشد تا به فضای کسب و کار کمک کند. متاسفانه شاهد هستیم مدیر سالم و جسور به شدت اذیت می شود در حالیکه امروز بستر توسعه در استان فراهم است و فقط باید کاری کنیم مدیران خوب جلو بروند و جسارت را به مدیران برگردانید.

در ادامه این جلسه مدیرعامل گروه صنعتی بارز نیز با بیان این مطلب که ۷۰ درصد مواد اولیه این کارخانه تولید داخل است، گفت:۵۰ درصد ظرفیت تولید لاستیک کشور با ۱۳۰ هزار تن تولید مربوط به استان کرمان است و ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در این مجموعه کار می‌کنند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، دو هزار نفر نیروی کار نیز در آینده به این مجموعه اضافه خواهند شد.

کد خبر 68501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =