صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات پلیمر به چین/ ایران به‌دنبال توسعه بازار پتروشیمی

نایب رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: سالانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار محصول پلیمری به چین صادر می‌شود و می توان تعاملات را در این حوزه ارتقاء داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمدرضا حیدرزاده صبح امروز (دوشنبه)در «همایش تجاری ایران و چین ۲۰۲۳» که در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و جمعی از مقامات تجاری و بازرگانی دو کشور ایران و چین برگزار شد، از فضای رقابتی تجاری حاکم بر دنیا یاد کرد و گفت: همانطور که مستحضرید با تغییرات پیچیده کنونی دنیا و فضای رقابتی موجود، بنگاه‌هایی که بتوانند خود را در مرزهای رقابتی حفظ کنند و سوار بر موج فناوری و نوآوری شوند، نه تنها حیات خود را تضمین می‌کنند، بلکه می‌توانند در عرصه‌های مختلف پیشرو باشند و خلق ارزش کنند.

وی تصریح کرد: در این عرصه، صنعت پتروشیمی در دنیا به‌عنوان یک صنعت های‌تک نقش مؤثر و کاربردی دارد، پتروشیمی صنعتی است که از طرفی دامنه کاربرد محصولاتش بسیار گسترده است و از سوی دیگر سهم بالایی از تجارت جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، سرمایه‌گذاری در این صنعت مستلزم رعایت نکاتی است که بدون آن نمی‌توان به ثمربخش بودن سرمایه‌گذاری انجام شده امیدوار بود.

طبق اعلام وزارت نفت، وی از جایگاه ویژه پتروشیمی‌های منطقه خاورمیانه یاد کرد و افزود: ایران و برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه با توجه به برخورداری از منابع غنی نفت و گاز و میعانات گازی، همچنین دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی و نزدیکی به بازارهای آسیا و اروپا از مزیت نسبی در صنایع پتروشیمی برخوردار است.

حیدرزاده با با بیان اینکه ما با شعار «پیشرو بودن رویا نیست، باور ماست» توانستیم با رویکرد ایجاد یک سازمان یادگیرنده فضای حاکم بر سازمان را به سمت نوآوری باز و کار تیمی ببریم و از این منظر موفقیت‌هایی را کسب کنیم که تولید سالیانه حدود ۲ میلیون تن محصولات پلیمری و اینکه میزان صادرات ما به کشور چین حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است، از آن جمله است.

نایب رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه حضور در آوردگاه‌های مهمی همچون نمایشگاه بین‌المللی چین که در راستای اجرایی کردن سیاست‌های دولت مردمی و در جهت دیپلماسی انرژی وزارت نفت است، به‌منظور بازارسازی محصولات، همچنین شناسایی سازندگان و تأمین‌کنندگان بسیار حائز اهمیت است.

حیدرزاده اظهار امیدواری کرد که بتوانیم برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید عمل کنیم و گامی بزرگ در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE۲۰۲۳)، با حضور ۱۴۵ کشور، منطقه و سازمان بین‌المللی با بیش از ۳۴۰۰ غرفه دار و بیش از ۳۹۴ هزار بازدید کننده از ۱۴ تا ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر شانگهای برقرار است. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ شرکت ایرانی حضور دارند.

کد خبر 68639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =