درآمد ۲۲ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۲۷۲ درصدی زیان راهداری

براساس گزارش سازمان حسابرسی سازمان راهداری در سال قبل حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و زیان عملیاتی این سازمان نیز حدود ۲۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، براساس گزارش سازمان حسابرسی در سال منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ اسناد مالکیت ۲۰۲ باب ساختمان و ۱۰ قطعه زمین در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار نگرفته و اطلاعات لازم در خصوص حدود و مساحت عرصه و اعیان، پلاک ثبتی زمین‌ها و ساختمان‌های فوق به‌طور کامل ارائه نشده است.

انتقال اسناد مالکیت عرصه و اعیان ساختمان‌های انتقالی از ادارات راه و شهرسازی استان‌ها ب هسازمان راهداری تا تاریخ تهیه این گزارش نهایی نشده و ساختمان محل استقرار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران نیز کماکان در مالکیت وزرات راه است.

مضافا تعدادی ازساختمان‌های سازمان راهداری از جمله ساختمان دفتر استان تهران، ساختمان خیابان سنایی تهران، ساختمان قانون تردد متعلق به اداره کل راهداری قزوین و ساختمان بهار بدون اخذ مال‌الاجاره در اختیار وزارت راه و سایر اشخاص حقوقی بوده که تعداد ۶ دستگاه اتومبیل سوزوکی و ۵۰ دستگاه گریدر متعلق به سازمان راهداری در اختیار وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌هاست.

در بخش دیگری از گزارش سازمان حسابرسی آمده است؛ در اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی قانون مبارزه با پولشویی رعایت مفاد قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط در چارچوب چک لیست‌های ابلاغی مرج ذی‌ربط و استانداردهای حسابرسی توسط این سازمان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این خصوص به‌استثنای عدم پیش‌بینی محل مناسب برای درج یکی از شماره‌های شناسایی معتبر در تمامی فرم‌ها و سربرگ‌های مورد استفاده، عدم ارزیابی و طبقه‌بندی ریسک تعامل کاری با ارباب رجوع، عدم طراحی نرم‌افزارها و سامانه جامع جهت اطلاعات و پایش و کشف تقلب و ارزیابی خطرپذیری برقراری تعامل کاری با ارباب رجوع و اجرای فرآیندهای شناسایی خطر در سه سطح ساده، معمول و مضاعف و شناسایی ارباب رجوع مبتنی بر رویکرد خطر و به‌روزرسانی اطلاعات اخذ شده از آنها، ‌سازمان راهداری به موارد با اهمیتی حاکی از عدم رعایت قوانین و مقررات یاده شده، برخورد نکرده است.

در بخش صورت سود و زیان گزارش سازمان حسابرسی درآمدهای عملیاتی سازمان راهداری در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با حدود ۹۱۰۰ میلیارد تومان ۱۴۲ درصد افزایش یافته است.

زیان ناخالص سازمان راهداری در سال گذشته قبل از کمک دولت ۷۲۳ میلیارد تومان بوده است. پس از کسر کمک دولت زیان عملیاتی سازمان راهداری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۷۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 68697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =