پیش‌بینی کاهش قیمت سکه و طلا در هفته آینده با توجه به کنترل نرخ ارز

فعال بازار طلا گفت: با توجه به تحت کنترل بودن بازار ارز و کاهش تقاضا در هفته پایانی آبان ماه، قیمت سکه و طلا سیر نزولی داشت و پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای امروز (جمعه) درخصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته بهای انس جهانی سیر صعودی داشت و در روز چهارشنبه به ۲۰۰۱ دلار رسید و دوباره پس از چند نوسان به ۱۹۹۵ دلار بازگشت و در مجموع می‌توان گفت انس جهانی در طول هفته‌ای که سپری شد، ۱۴ دلار رشد داشته است.

وی ادامه داد: برخلاف افزایش بهای انس جهانی طلا، نرخ ارز سیر نزولی داشته و این امر موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخل شده است.

این فعال بازار طلا بیان کرد: در هفته پایانی آبان ماه معاملات به صورت عادی در جریان بود، قیمت‌ها سیر نزولی داشت و تقاضا هم کاهش یافته بود و این کاهش موجب خالی شدن حباب سکه شد البته باید متذکر شد که طلا حباب ندارد و براساس شاخص‌ انس جهانی و نرخ ارز محاسبه می‌شد.

وی گفت: هفته گذشته سکه طرح قدیم ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و سکه‌های یک گرمی تغییر قیمتی نداشت.

کشتی آرای افزود: هر مثقال طلای آب شده ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶ هزار تومان در هفته پایانی آبان ماه کاهش قیمت را ثبت کردند.

فعال بازار طلا اظهار داشت: همانطور که اشاره شد در هفته گذشته به دلیل کنترل نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کم شد و در آخرین معاملات روز گذشته هر سکه پنج میلیون تومان حباب داشت.

وی پیش‌بینی کرد با توجه به شرایط فعلی به خصوص شرایط سیاسی خاورمیانه قیمت طلا تغییر محسوسی در هفته اینده نداشته باشد و اگر هم بهای انس جهانی نوسانی داشته باشد به دلیل تحت کنترل بودن و ثبات نرخ ارز تاثیری بر بازار داخلی نخواهد گذاشت.

کد خبر 69170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =