اطلاعات بانک مرکزی رشد احراز مالیات را ۳ برابر کرد

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ارائه اطلاعات بانک مرکزی از حساب‌های بانکی اشخاص، رشد اخذ مالیات سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را سه برابر کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «شاهین مستوفی» در گفت‌ و گو با رادیو اقتصاد افزود: سازمان امور مالیاتی از سال ۹۹ اقدامات گسترده‌ای را برای مبارزه با فرار مالیاتی انجام داد که یکی از آنها دریافت تراکنش‌های بانکی صاحبان مشاغل از بانک مرکزی بود؛ در این راستا احراز چهار هزار میلیارد تومانی مالیات از سال ۹۹ به ۳۱ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی ادامه‌داد: رشد احراز مالیات از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲.۵ برابر و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ حدود سه برابر بود.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: این سازمان مکلف است ۷۵۰ هزار میلیارد تومان از درآمد های دولتی را از محل اخذ مالیات‌های وصولی تامین کند و تاکنون ۸۰ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات‌های معوقه سال‌های گذشته تامین شده است.

وی اضافه‌کرد: برخی از مالیات‌های معوقه مربوط به سال‌های گذشته بود که سیر طولانی پرونده‌ها در مراحل دادرسی قرار داشت که امسال با اقدامات سازمان، این مراحل تسریع شد.

مستوفی، عیدی و پاداش آخر سال کارکنان دولتی را تا سقف تعیینی مصوب معاف از مالیات برشمرد.

وی در توضیح مالیات کارت به کارت بین دو حساب شخصی افراد، توضیح داد: اگر شخصی بین ۲ حساب خود عملیات کارت به کارت انجام دهد، از آنجایی که منجر به کسب درآمد نمی‌شود مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معاف از مالیات را در بودجه ۱۴۰۳ بدون تغییر نسبت به سال گذشته، رقم ۱۲۰ میلیون تومان در سال اعلام کرد.

وی از ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات بر درآمد خانوار به مجلس شورای اسلامی خبر داد و توضیح داد: در لایحه جدید همه هزینه‌های خانوار و درآمدهای آنان با تناسب نفرات خانوار لحاظ خواهد شد و این مهم گامی برای عدالت مالیاتی خواهد بود.

کد خبر 69200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =