همکاری ایران و عراق در زمینه تجارت الکترونیک/ راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای همکاری‌های نزدیک و مشترک در حوزه تجارت الکترونیک بر اساس قوانین و ملاحظات دو کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در ادامه سفر خود به عراق در دیدار با «اثیر داود الغریری» وزیر تجارت عراق، اظهار کرد: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار کشور دوست و برادر خود عراق قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سکوها و پلتفرم های فعال در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی، افزود: ایران در زمینه فروشگاه های اینترنتی، پرداخت آنلاین، فین تک ها، استارت آپ های مالی رشد داشته و آمادگی دارد همکاری های نزدیک و مشترکی در این زمینه بر اساس قوانین و ملاحظات دو کشور با عراق داشته باشد.

وزیر ارتباطات انتقال دانش ساخت، پرتاب و تصاویر ماهواره ای در حوزه فضایی و همکاری برای راه اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال بین دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور اعلام کرد.

زارع پور تاکید کرد: در عصر کنونی کشوری که دارایی های دیجیتال و سایبری مثل سکوهای بومی اختصاصی نداشته باشد به نوعی مستعمره دنیای دیجیتال می شود بنابراین برای حفظ بقا و استقلال باید به یکدیگر کمک کنیم تا هویت و استقلال داشته باشیم.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توانمندی ها و پیشرفت های ایران در عرصه های تجارت الکترونیک و فناور های نوین مالی، از علاقمندی کشورش برای استفاده از ظرفیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تجارت الکترونیک در عراق یاد کرد.

کد خبر 69282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =