ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان وجود دارد

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: این استان ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون عدد «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا را دارد و قادر است بخش قابل توجهی از آن را صادر کند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، محمدرضا عباسی اظهار داشت: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید به شمار می رود و در صورت حمایت می‌توان میزان قابل ملاحظه ای از آن را صادر کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان توانایی راه اندازی مراکز مختلف محصولات آبزی را دارد، ادامه داد: این محصول در شهرستان فریدونشهر تولید می شود و قابلیت افزایش تعداد مجموعه‌های تولیدی در سایر مناطق را داریم.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با تلاش این شرکت متعلق به بخش خصوصی، اولین محموله تخم چشم زده تمام ماده به تعداد ۲۰۰ هزار قطعه به کشور تاجیکستان صادر کردیم.

عباسی افزود: با همت این مجموعه نمونه و حمایت سازمان شیلاتی کشور و استان، عملیات تکثیر و تولید تخم چشم زده تمام ماده با همکاری مراکز دانشگاهی حدود پنج سال قبل آغاز شد و اکنون در تمام فصول سال امکان تکثیر فراهم است.

وی گفت: به غیر از تاجیکستان، قادریم تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا را به دیگر کشورها نیز صادر کنیم و تا دایره مقاصد صادراتی ما و ارزآوری برای کشور افزایش یابد.

به تخم های لقاح یافته ماهی قزل آلا که به اندازه کافی رشد کرده و آماده جابجایی است تخم چشم زده گفته می‌شود.

استان اصفهان سالانه بیش از ۱۰ هزار تُن ماهی خوراکی تولید می‌کند.

کد خبر 69319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =