رشد ۶۹ درصدی وزن کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات کرمانشاه

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۶۹ درصدی وزن کالاهای ترانزیتی با مقصد حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماهه سپری شده از سال جاری خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، «علی‌اصغر عباس‌زاده» ارزش کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات این استان در این مدت را ۹۴۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۴۲ دلار به وزن ۲۳۲ هزار و ۹۸۰ تن عنوان کرد.

وی افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۶۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۴۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با ۷۵۰ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۱۸ دلار به وزن ۸۱ هزار و ۴۲۵ تن، با سهم ۷۹ درصدی ارزش و سهم ۳۵ درصدی وزن، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

وی سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۶۱ درصد عنوان کرد و میزان آن را ۱۲۳ میلیون و ۵۸ هزار و ۹۸۹ دلار به وزن ۱۴۱ هزار و ۱۴۰ تن عنوان کرد.

عباس‌زاده میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه را ۷۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۱۳۵ دلار به وزن ۱۰ هزار و ۴۱۵ تن عنوان کرد و افزود: این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه از لحاظ وزن چهار درصد و از حیث ارزش هشت درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می شود.

وی عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل ، روغن موتور، کشنده و سواری، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی ، ژنراتور، کولر گازی، تایر،لوازم برقی آشپزخانه عنوان کرد.

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

کد خبر 69599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =