ایران و قطر حجم تبادلات اقتصادی را به یک میلیارد دلار افزایش می‌دهند

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو با بیان اینکه دیپلماسی همسایه محوری یکی از اصول مهم دولت مردمی سیزدهم است، گفت: اکنون میزان صادرات کالا و تجهیزات به قطر نزدیک‌به ۲۰۰ میلیون دلار است و تلاش داریم این عدد را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، «مجتبی اکبری» امروز (شنبه) در آیین افتتاح نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر با اشاره به سابقه برگزاری کمیسیون‌های همکاری مشترک اقتصادی دو کشور، افزود: هشتمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر سال گذشته در دوحه برگزار شد که با مصوبات بسیار مهمی همراه بود.

وی ادامه‌داد: بندهایی از این مصوبات اجرایی شد و درصدد هستیم بخشی از بندهای مصوبات را پایش کرده و بتوانیم کمیته‌ای را تشکیل دهیم تا از این طریق مصوبات و تفاهم‌های انجام شده به سرانجام برسد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو، دیپلماسی همسایه محوری را یکی از اصول مهمی عنوان کرد که امروز در دولت مردمی سیزدهم در حال اجراست و خاطرنشان‌کرد: با پیشبرد دیپلماسی همسایه محوری از طریق قرابت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با کشور برادر قطر می‌توان بسیاری از موانع پیشروی دو کشور را از میان برداشت.

وی گفت: بسیاری از تجار، صنعتگران و دانشمندان ایرانی دستاوردهای قابل‌توجهی دارند که می‌توانند با دولت قطر به اشتراک بگذارند.

اکبری خاطرنشان‌کرد: تسهیل و بهبود روابط تجاری، تولید مشترک تجهیزات، کالا و خدمات و توجه ویژه به انتقال دانش فنی از جمله موارد همکاری بین دو طرف است.

کد خبر 69611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =